CallPage zgarnął 17 mln zł na rozwój

opublikowano: 24-07-2018, 22:00

Start-up odrzucił ofertę kupna złożoną przez spółkę telekomunikacyjną. Wybrał działanie z inwestorskim wsparciem.

CallPage na celowniku inwestorów był już od dawna. Pierwsze kroki na rynku pomagali jej stawiać AIP Seed Capital i prywatny inwestor, którzy na jej rozwój wydali wówczas 180 tys. zł. Niewiele później zrealizowała kolejną rundę inwestycyjną, tym razem z udziałem m.in. Mariana Owerki, współtwórcy Bakallandu, Rafała Brzoski z InPostu i Tomasza Misiaka, współzałożyciela WorkService’u, współtworzących fundusz bValue. Inwestorzy wyłożyli 2 mln zł. Pułap obecnej tury inwestycyjnej jest już znacznie wyższy.

Firma pochwaliła się w minionym tygodniu, że zebrała 17 mln zł i rozpoczęła współpracę z TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest i Market One Capital. Odrzuciła tym samym ofertę kupna biznesu złożoną przez jedną z firm telekomunikacyjnych. Firma planuje przekształcić swój produkt w platformę do zarządzania wszystkimi połączeniami telefonicznymi w przedsiębiorstwach. Obecnie udostępnia widget do zainstalowania na stronach internetowych, który ma za zadanie przyspieszyć kontakt z klientami. Osoby zainteresowane ofertą prezentowaną na stronie www mogą za jego pośrednictwem pozostawić swój numer telefonu, a system automatycznie powiadami o tym konsultanta. Z takiej możliwości korzysta ok. 3 tys. firm (widet jest udostępniany także poza Polską), w tym UPC, Virgin Mobile, Medicover i Coral Travel.

Spółka postawi teraz na zwiększenie aktywności w sferze badawczo-rozwojowej. Od strony technologicznej skupi się na wprowadzeniu sztucznej inteligencji i machine learning, a biznesowej — na zwiększenie aktywności na rynkach zagranicznych, głównie w USA.

— Mamy przewagę nad konkurencją. Możemy tworzyć produkt na polskim rynku, a sprzedawać go globalnie. W porównaniu do naszej konkurencji w Kalifornii, my ponosimy koszty pięciokrotnie mniejsze — zaznacza Ross Knap, prezes CallPage, cytowany w komunikacie firmy.

Zdaniem Marcina Kurka, partnera zarządzającego Market One Capital, CallPage wpisuje się w obecne trendy rynkowe dotyczące rozwoju narzędzi wspomagających kontakt z klientami, zmierzające w stronę rozwiązań głosowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / CallPage zgarnął 17 mln zł na rozwój