Carbon Studio zarabia na VR

opublikowano: 06-02-2020, 22:00

Notowana na NewConnect spółka według szacunkowych wyników w 2019 r. miała prawie 1,1 mln zł zysku netto.

Na wirtualnej rzeczywistości można wyjść na plus. Spółka wypracowała ponad 2 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w 2019 r., co oznacza wzrost o 129 proc. w porównaniu do 2018 r. EBITDA wyniosła blisko 1,5 mln zł.

— Szacunkowe wyniki za 2019 r. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Bardzo ciężko pracowaliśmy, aby spełnić oczekiwania inwestorów i zrealizować plan rozwoju, który przyjęliśmy wiele miesięcy wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży wynoszą w 2019 r. ponad 2 mln zł netto, to ponad dwa razy więcej niż w 2018 r. (0,88 mln zł netto). Zysk netto za miniony rok opiewa na ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł netto w 2018 r. — mówi Błażej Szaflik, prezes spółki Carbon Studio.

Istotna poprawa wyników to w dużej mierze efekt bardzodobrej sprzedaży gry „The Wizards”. W pierwszym kwartale 2019 r. Carbon Studio wydało grę „The Wizards — Enhanced Edition” na platformę Sony PlayStation 4, wspierającą gogle PS VR. Pozwoliło to spółce zaprezentować produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Jak wyjaśnia prezes spółki, dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy.

Spółka planuje dalszy rozwój tytułu, wyda w tym półroczu grę „The Wizards — Dark Times”. Budżet projektu wynosi około 0,5 mln zł. Carbon Studio podtrzymuje swój plan rozwoju w obszarze VR. W tym celu w styczniu powołało spółkę zależną — Iron VR, której działalnością będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR. Pieniądze na finansowanie jej rozwoju będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. W maju ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą ofertępubliczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł na dalszy rozwój.

— Około trzech czwartych zebranych pieniędzy przeznaczamy na stworzenie nowej gry VR typu premium [AAA — red.] w świecie „Warhammer: Age of Sigmar”. Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości — dodaje Błażej Szaflik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane