Czytasz dzięki

Carbon Studio zarabia na VR

opublikowano: 06-02-2020, 22:00

Notowana na NewConnect spółka według szacunkowych wyników w 2019 r. miała prawie 1,1 mln zł zysku netto.

Na wirtualnej rzeczywistości można wyjść na plus. Spółka wypracowała ponad 2 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w 2019 r., co oznacza wzrost o 129 proc. w porównaniu do 2018 r. EBITDA wyniosła blisko 1,5 mln zł.

— Szacunkowe wyniki za 2019 r. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Bardzo ciężko pracowaliśmy, aby spełnić oczekiwania inwestorów i zrealizować plan rozwoju, który przyjęliśmy wiele miesięcy wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży wynoszą w 2019 r. ponad 2 mln zł netto, to ponad dwa razy więcej niż w 2018 r. (0,88 mln zł netto). Zysk netto za miniony rok opiewa na ponad 1,1 mln zł, w porównaniu do niecałych 0,34 mln zł netto w 2018 r. — mówi Błażej Szaflik, prezes spółki Carbon Studio.

Istotna poprawa wyników to w dużej mierze efekt bardzodobrej sprzedaży gry „The Wizards”. W pierwszym kwartale 2019 r. Carbon Studio wydało grę „The Wizards — Enhanced Edition” na platformę Sony PlayStation 4, wspierającą gogle PS VR. Pozwoliło to spółce zaprezentować produkt, który został wydany na wszystkie znaczące platformy VR na świecie. Jak wyjaśnia prezes spółki, dzięki temu gra przedłuży swój cykl życia o kolejne lata, co będzie miało znaczący wpływ na przyszłe wyniki finansowe firmy.

Spółka planuje dalszy rozwój tytułu, wyda w tym półroczu grę „The Wizards — Dark Times”. Budżet projektu wynosi około 0,5 mln zł. Carbon Studio podtrzymuje swój plan rozwoju w obszarze VR. W tym celu w styczniu powołało spółkę zależną — Iron VR, której działalnością będzie produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR. Pieniądze na finansowanie jej rozwoju będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. W maju ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą ofertępubliczną akcji nowej emisji, z których pozyskała 2,7 mln zł na dalszy rozwój.

— Około trzech czwartych zebranych pieniędzy przeznaczamy na stworzenie nowej gry VR typu premium [AAA — red.] w świecie „Warhammer: Age of Sigmar”. Gra powstaje na licencji udzielonej przez wiodącego wydawcę miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Co ważne, nasza produkcja jest pierwszą tego typu grą osadzoną w technologii wirtualnej rzeczywistości — dodaje Błażej Szaflik.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane