Cardif wchodzi w rynek polis indywidualnych

Łukasz Świerżewski
opublikowano: 2001-06-11 00:00

Cardif wchodzi w rynek polis indywidualnych

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Cardif chce wejść na rynek klientów indywidualnych dzięki Pocztowej Agencji Usług Finansowych. Aby wzmocnić pozycję w Polsce, kapitały towarzystwa zostały podniesione z 10 do 30 mln zł. Uruchamiany jest także oddział majątkowy. Przypis składki życiowej spółki ma w tym roku sięgnąć co najmniej 40 mln zł.

Nowym obszarem działania Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Cardif Polska mają stać się ubezpieczenia dla klientów indywidualnych. Kanałem dystrybucji polis jest Pocztowa Agencja Usług Finansowych. 40 proc. jej akcji ma francuski ubezpieczyciel Cardif, a 60 proc. Poczta Polska.

— Agencja wystartowała 1,5 miesiąca temu. Początek jest bardzo obiecujący. Chcemy, aby Poczta Polska dysponowała siecią dystrybucji produktów finansowych. Teraz agencja sprzedaje produkty Cardif i pozyskuje członków dla PTE PB Pocztylion — twierdzi Jan Rościszewski, prezes TUnŻ Cardif.

W ofercie PAUF znajdują się na razie ubezpieczenie terminowe i z funduszem inwestycyjnym. Paleta produktów będzie jednak rozszerzana. Agentami PAUF będą pracownicy Poczty Polskiej.

— Inwestycja w PAUF nie jest duża, ale powinna być bardzo rentowna. Kapitał agencji wynosi 3,6 mln zł — twierdzi Jan Rościszewski.

50 proc. bancassurance

Prezes Cardif przewiduje, że docelowo w strukturze portfela ubezpieczeniowego spółki polisy indywidualne zajmą 25-33 proc. Reszta przypadnie na dotychczasowe obszary aktywności działającego od dwóch lat w Polsce towarzystwa, czyli bancassurance i produkty grupowe.

Towarzystwo współpracuje nie tylko z bankami, ale też z instytucjami kredytowymi, kasami budowlano-mieszkaniowymi i firmami leasingowymi. Łącznie spółka ma podpisane umowy z niemal 20 instytucjami finansowymi. Według Jana Rościszewskiego, udział polis pozyskanych dzięki bancassurance wyniesie w przyszłości około 50 proc. portfela.

Aby wzmocnić obecność na rynku polis grupowych, Cardif rozpoczyna współpracę z brokerami i pośrednikami ubezpieczeniowymi. Towarzystwo opracowało system informatyczny umożliwiający współpracę on-line z pośrednikami. Dotychczas spółka koncentrowała się na udziale w przetargach na ubezpieczenia grupowe. Towarzystwo ma podpisane około 200 umów grupowych, w tym z Pocztą Polską i KGHM.

Uzupełniające majątkowe

Tydzień temu Cardif dostał licencję na otwarcie w Polsce oddziału głównego, zajmującego się ubezpieczeniami majątkowymi.

— Produkty majątkowe mają uzupełnić ofertę życiową. Będziemy koncentrować się na produktach osobowych. Nie interesuje nas ubezpieczanie samochodów lub mieszkań — twierdzi Jan Rościszewski, który jest również dyrektorem głównego oddziału.

Sprzedaż majątkowych produktów ma ruszyć w ciągu miesiąca. Jedna z pierwszych umów realizowanych w ramach bancassurance będzie dotyczyła ubezpieczenia od bezrobocia.