Carlsberg Polska liczy na 15-proc. dynamikę wzrostu w całym 2007 r.

ISB
opublikowano: 2007-09-27 16:21

Carlsberg Polska liczy, że w całym 2007 roku utrzyma 15-proc. wzrost sprzedaży, zanotowany w pierwszych ośmiu miesiącach. Od stycznia do sierpnia spółka sprzedała 3,3 mln hl piwa i zwiększyła udział w rynku 0,6 pkt proc. do 14,6%, poinformowali przedstawiciele spółki w czwartek.

"Liczymy, że utrzymamy ten poziom do końca roku. Branża rośnie w tempie 10%, a my chcemy rosnąć o połowę szybciej" - powiedział prezes Marcin Piróg.

Spółka podała, że rośnie sprzedaż marki Carlsberg, która osiągnęła pozycję lidera w sektorze międzynarodowych piw Premium.

Sprzedaż Harnasia wzrosła w tym czasie o 16%, a głównym motorem wzrostu okazała się kampania promocyjna w sezonie letnim. Wzrost sprzedaży o 14% zanotowała także marka Okocim Mocne. Jej udział w segmencie piw mocnych wyniósł ok. 10%.

Prezes poinformował, że obecnie spółka realizuje plan inwestycyjny zakładający zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki piwa Okocim o 800 tysięcy hektolitrów rocznie. W ciągu dwóch lat spółka przeznaczy na ten cel 80 mln zł.

Łączne nakłady kapitałowe spółki wraz ze wzmocnieniem mocy produkcyjnych wyniosą 100 mln zł w tym roku, a w 2008 roku kwota ta będzie większa.

"Nakłady inwestycyjne na przyszły rok będą wyższe o ponad 30%" - powiedział prezes.

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast, Książ i Volt. Są one ważone w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.