"Liczymy, że utrzymamy ten poziom do końca roku. Branża rośnie w tempie 10%, a my chcemy rosnąć o połowę szybciej" - powiedział prezes Marcin Piróg.
Spółka podała, że rośnie sprzedaż marki Carlsberg, która osiągnęła pozycję lidera w sektorze międzynarodowych piw Premium.
Sprzedaż Harnasia wzrosła w tym czasie o 16%, a głównym motorem wzrostu okazała się kampania promocyjna w sezonie letnim. Wzrost sprzedaży o 14% zanotowała także marka Okocim Mocne. Jej udział w segmencie piw mocnych wyniósł ok. 10%.
Prezes poinformował, że obecnie spółka realizuje plan inwestycyjny zakładający zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki piwa Okocim o 800 tysięcy hektolitrów rocznie. W ciągu dwóch lat spółka przeznaczy na ten cel 80 mln zł.
Łączne nakłady kapitałowe spółki wraz ze wzmocnieniem mocy produkcyjnych wyniosą 100 mln zł w tym roku, a w 2008 roku kwota ta będzie większa.
"Nakłady inwestycyjne na przyszły rok będą wyższe o ponad 30%" - powiedział prezes.
Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki
Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast, Książ i Volt. Są one
ważone w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.