Carlsberg Polska zanotował w 2004 r. zysk netto w wysokości 10,5 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała stratę netto wielkości 2,5 mln zł. Spółka w ciągu kilku lat chce zwiększyć udziały w rynku piwa do 20 proc. z obecnych 15 proc.
"W zeszłym roku sprzedaliśmy 4,2 mln hl piwa, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wypracowaliśmy zysk netto w wysokości 10,5 mln zł, zwiększyliśmy też przychody do 1,15 mld zł z 1,09 mld zł" - powiedział w czwartek dziennikarzom prezes spółki Marcin Piróg. Dodał, że firma ma równie ambitne plany na rok bieżący.
"Chcemy dalej rozwijać swoje marki, by utrzymać dynamikę wzrostu sprzedaży. Zależy nam na tym, by rosnąć szybciej niż rynek i zwiększać rentowność" - poinformował prezes.
W zeszłym roku istotnie wzrosła sprzedaż piwa marki Harnaś, o 246 proc., do 492 tys. hl. Sprzedaż marki Carlsberg zwiększyła się natomiast o 17 proc., do 257 tys. hl. "Umocniła się też pozycja naszych marek regionalnych: Kasztelan, Bosman i Piast. W poszczególnych regionach ich pozycja jest bardzo silna" - dodał Piróg.
Udział procentowy Carlsberga w krajowym rynku wzrósł w zeszłym roku do 15 proc. z 14 proc. w 2003 r. Piróg zapowiedział, że ambicją firmy jest zdobycie 20 proc. udziałów w rynku w ciągu kilku lat. Maksymalne moce produkcyjne firmy wynoszą 4,5 mln hl.
Inwestycje spółki w tym roku wyniosą poniżej 100 mln zł i w większości będą przeznaczone na rozwój działu sprzedaży.