Case study, czyli jak powstawał magazyn Sens

26-02-2007, 00:00

Klient:

Koncern farmaceutyczny.

Produkt:

Glukometr — niewielkie urządzenie diagnostyczne, służące do samodzielnego dokonywania pomiarów stężenia glukozy we krwi.

Otoczenie biznesowe:

Kilka firm oferuje glukometry o zbliżonych parametrach i podobnych funkcjach. Rynek charakteryzuje stosunkowo niska lojalność użytkowników oraz rzadkie i niesystematyczne używanie glukometru.

Grupa celowa:

Diabetycy.

Cele projektu:

Budowanie więzi emocjonalnej między klientami i marką. Wzmocnienie wizerunku firmy Abbott Laboratories jako specjalistów ds. cukrzycy oraz firmy zaangażowanej i dbającej o swoich klientów. Wzmocnienie lojalności obecnych i pozyskiwanie nowych klientów.

Strategia:

Połączenie potrzeb potencjalnych odbiorców magazynu, czyli diabetyków oczekujących wsparcia i zrozumienia, oraz praktycznej wiedzy dotyczącej zdrowia i stylu życia z wizerunkiem tej firmy farmaceutycznej.

Realizacja:

magazyn „Sens” (objętość: 48 + 4 strony) wydawany jest od roku 2004 przez firmę Concept Publishing Polska. Dystrybuowany jest w formie direct mailingu do osób będących użytkownikami glukometrów marki Precision QID oraz Optium.

Magazyn ma charakter lifestylowy, dzięki czemu formą i treścią buduje przyjazną atmosferę. W każdym numerze poruszane są zagadnienia niezwiązane bezpośrednio z cukrzycą — sport i higiena, moda i uroda. Publikowane są wywiady z gwiazdami (m.in. Marta Wiśniewska, Zbigniew Hołdys, Andrzej Zaorski) oraz z pacjentami, którzy prowadzą normalne, aktywne życie.

Zamysłem twórców magazynu było budowanie wiary, że z cukrzycą można żyć normalnie i szczęśliwie. Magazyn wyposażony jest w wiele programów marketingowych, służących zwiększeniu atrakcyjności narzędzia oraz weryfikacji jego skuteczności, takich jak kupony promocyjne.

Istotnym elementem funkcjonowania magazynu jest możliwość indywidualnego zaangażowania i interakcji — czytelnicy mają możliwość wygrywania nagród w różnych konkursach (m.in. konkurs na najlepszy wiersz, na przepis kulinarny itp.) i quizach (np. krzyżówka). Szata graficzna magazynu zaprojektowana jest tak, by wzmacniać przyjazną atmosferę, a jednocześnie budzić zaufanie i wiarygodność. Ponadto grafika ma ułatwiać nawigowanie i wyszukiwanie interesujących tematów. Charakterystyczne jest użycie czcionki w rozmiarze nieco większym aniżeli zwyczajowo. Zabieg ten oraz zastosowanie mocno nasyconych barw podyktowane było chęcią wyjścia naprzeciw potrzebom odbiorców — większość diabetyków ma słaby wzrok.

Efekty działania:

Stale rosnące wpływy z reklam (w każdym numerze może być zamieszczonych tylko sześć) — realizacja ponad 100 proc. założonego budżetu; wysoki poziom interakcji czytelników (setki listów oraz dziesiątki telefonów do redakcji magazynu); wysoka ocena wartości magazynu przez klientów. 79 proc. czytelników czyta magazyn w całości, a prawie 60 proc. czytelników rozpoznaje MediSense jako markę glukometrów. Prawie wszyscy czytelnicy zadeklarowali, że stosują się do rad w magazynie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: UŚ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Case study, czyli jak powstawał magazyn Sens