Caterpillar zdołował NYSE, Google wsparły rynek technologiczny

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 21-10-2005, 22:10

Zamykające tydzień notowania na NYSE i Nasdaq potoczyły się w całkowicie odmiennych kierunkach. Blue chipy przez niemal cały dzień tkwiły pod kreską duszone słabymi wynikami Caterpillara. Z kolei spółki technologiczne rosły w reakcji na rezultaty kwartalne Google. Ostatecznie indeks Dow Jones stracił 0,64 proc., zaś Nasdaq Compoiste zyskał 0,68 proc.

Zamykające tydzień notowania na NYSE i Nasdaq potoczyły się w całkowicie odmiennych kierunkach. Blue chipy przez niemal cały dzień tkwiły pod kreską duszone słabymi wynikami Caterpillara. Z kolei spółki technologiczne rosły w reakcji na rezultaty kwartalne Google. Ostatecznie indeks Dow Jones stracił 0,64 proc., zaś Nasdaq Compoiste zyskał 0,68 proc.

Największy amerykański producent sprzętu budowlanego Caterpillar, tracił momentami ponad 10 proc. negatywnie przekładając się na wycenę indeksu Dow Jones. Firma, która miała być „beneficjentem” huraganów Katrin i Rita stała się ofiarą własnego sukcesu i zbyt wygórowanych oczekiwań rynku. Firma by dynamicznie rozwijać się odnotowała bardzo wysokie wydatki.

W średniej Dow Jones silny spadek stał się również udziałem Pfizera. Tym samym gigant farmaceutyczny kontynuował spadkowy trend z czwartku, kiedy to doszło do obniżenia cen docelowych dla jego akcji przez dwóch brokerów. To efekt obniżenia prognozy finansowej na cały rok. Rykoszetem dostało się też papierom konkurencyjnego Merck’a.

Dobrą passę kontynuowały natomiast walory SBC Communications. W ciągu zaledwie trzech miesięcy teleoperator pozyskał rekordową liczbę (528 tys.) nowych użytkowników szerokopasmowego Internetu, generując spektakularne rezultaty za III kwartał.

Na pozostałych rynkach widowiskowy wzrostem mogły pochwalić się akcje SanDisk. Momentami ich wycena rosła o ponad 20 proc. To zasługa publikacji raportu kwartalnego w którym spółka zaprezentowała niemal 100-proc. wzrost zysków, napędzany silnym popytem na pamięci typu flash.

Ponad 5 proc. rosła wycena Xeroxa. Producent urządzeń kopiujących zainicjowała sięgający 500 mln akcji program skupu własnych walorów celem ich umorzenia.

Na parkiecie technologicznym mocno jaśniała gwiazda Google, najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej. Firma blisko 7-krotnie zwiększyła zysk kwartalny i podwoiła przychody, które po raz pierwszy przekroczyły poziom 1 mld USD.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane