Przychody grupy wzrosły w II kwartale o 11 proc. rdr do 2,88 mld zł. Analitycy spodziewali się 2,80 mld zł przychodów.
Przed rokiem CCC miało 263 mln zł zysku operacyjnego, a zysk EBITDA wynosił 407 mln zł. Skorygowana EBITDA wynosiła 388 mln zł.
Jak podano, każda z linii biznesowych grupy zanotowała lepszą rdr sprzedaż - HalfPrice o 22 proc., w CCC wzrost wyniósł 16 proc., a w Grupie Modivo 2 proc.
Według szacunków spółki, marża brutto na sprzedaży w II kwartale spadła o 0,8 pp. rdr do 48,7 proc.
Przyspieszenie dostaw
Spółka poinformowała, że w II kw. 2025 r. nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice - w II kw. 2025 roku otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku).
Dodano, że w minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. m kw., wobec 35 tys. m kw. w pierwszym kwartale. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 240 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej.
"Przed nami istotny dla wyników całego roku trzeci kwartał, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby dobrze rozpocząć sezon AW, w tym bardzo ważny sprzedażowo okres Back To School" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
Dodał, że w drugie półrocze grupa wchodzi zdeterminowana do realizacji założonych celów całorocznych.
"Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć aż 350 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej - w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. m kw., ale większość otwarć, bo aż 70 proc., skumulowana będzie w drugiej połowie roku" - powiedział cytowany Dariusz Miłek.
Dodał, że grupa równolegle przekształca też na nowy format sklepy eobuwie i rozwija najnowszy koncept - worldbox.
Poprawa w Modivo
W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na podobnym rdr poziomie 49 proc.
Wskazano, że po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr (o blisko 2 p.p.). Szczególnie widoczną poprawę zanotowała Grupa Modivo ze wskaźnikiem niższym o 5 p.p. rdr.
"Pomimo niesprzyjającej handlowi obuwiem pogody, które stanowi 70 proc. naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga rekordowy poziom EBITDA i poprawia rentowność" – powiedział Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
Prezes poinformował, że szyld CCC wykazał podobną rok do roku rentowność EBITDA na poziomie 24 proc.
"Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10 proc. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej - chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy" – dodał.