Czytasz dzięki

CCC podało wstępne wyniki za I kwartał 2020

opublikowano: 02-04-2020, 07:20

W I kwartale 2020 r. przychody CCC spadły o 9 proc. do 944 mln zł. Strata operacyjna wyniosła 327 mln zł, a strata EBITDA 136 mln zł, wynika ze wstępnych danych zarządu.

Spadek sprzedaży w sieci detalicznej wyniósł 26 proc. (do 528 mln zł), w e-commerce sprzedaż wzrosla natomiast o 32 proc. do 362 mln zł.

Zobacz więcej

Marcin Czyczerski

Na koniec I kwartału 2020 r. środki pieniężne wynosiły 261 mln zł, zapasy 2,5 mld zł (+20 proc. r/r), a zobowiązania finansowe prawie 1,7 mld zł (+15 proc.)

Spadek przychodów w sklepach stacjonarnych był efektem drastycznego spadku ruchu w pierwszej połowie marca oraz zamknięcia w drugiej połowie marca większości sklepów CCC w związku z zagrożeniem koronawirusem.

- Po ogłoszeniu stanu zagrożenia epidemiologicznego w Polsce i zamknięciu sklepów stacjonarnych praktycznie z dnia na dzień zostaliśmy pozbawieni głównego kanału sprzedaży. Dzisiaj priorytetem jest płynność i zabezpieczenie finansowania Grupy. Porozumieliśmy się w tym zakresie z bankami i instytucjami finansującymi, które zgodziły się na odroczenie naszych zobowiązań, teraz rozmawiamy dalej z intencją zmiany warunków finansowania. Planujemy także emisję akcji, z której zamierzamy pozyskać 400-500 mln. Pamiętajmy, że obecnie walczymy także o utrzymanie miejsc pracy. Jednocześnie chcemy być gotowi do wznowienia handlu w sklepach stacjonarnych oraz mieć zabezpieczony odpowiedni towar na sezon AW2020. Obecna sytuacja wymusiła szereg działań restrukturyzacyjnych, które mają skutkować istotnymi oszczędnościami kosztowymi jeszcze przez wiele lat - mówi Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży spadł o 17 proc. do 410 mln zł. Marża brutto w Grupie CCC wyniosła 43,4 proc. i była niższa o 4 p.p., głównie za sprawą braku możliwości skutecznej sprzedaży kolekcji wiosna-lato w cenach pierwszych, w kluczowym dla tego kwartału miesiącu – marcu. 

Koszty grupy wyniosły 737 mln zł, wobec 641 mln zł rok wcześniej (+15 proc. r/r).  

- Już w połowie marca rozpoczęliśmy restrukturyzację kosztową, renegocjacje kontraktów, przyspieszenie rozwoju kanałów e-commerce i wiele innych działań mających na celu minimalizowanie wpływu obecnego kryzysu na nasz biznes. To super intensywne tygodnie - mówi Karol Półtorak, wiceprezes CCC.

- Obecnie stoimy przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Te wyzwania dotyczą głównie bezpieczeństwa pracowników i klientów, ale też logistyki. Dlatego błyskawicznie wprowadziliśmy bardzo wiele zmian. Praca w naszym centrum logistycznym w Zielonej Górze się zmieniła, ale jest wykonywana na bieżąco, a większość paczek dostarczana jest na czas. Krótkoterminowo na pewno, z powodu przymusowego zamknięcia sklepów stacjonarnych, docieramy do nowych klientów z formułą sprzedaży online. Spodziewamy się, że ta tendencja utrzyma się nawet po ponownym otwarciu sklepów. Część nowych klientów, która przekona się do zakupów online, zostanie z nami na stałe - mówi Marcin Grzymkowski, prezes eobuwie.pl SA.

251dc9e0-90f6-11e9-bc42-526af7764f64
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane