CD Projekt szlifuje „Cyberpunka”

Grzegorz Suteniec
opublikowano: 14-11-2018, 22:00

Prace nad „Cyberpunkiem 2077” idą wartko, a zainteresowanie grą jest duże. Za to „Wojna krwi” rozczarowała.

Wyniki CD Projektu za trzeci kwartał okazały się niższe od oczekiwań rynku, ale to nie rezultaty były w środę w centrum zainteresowania inwestorów. Najbardziej wyczekiwali informacji na temat największej produkcji — „Cyberpunk 2077” i jednej z ostatnich premier: „Wojny Krwi”. Producent gier zwraca uwagę, że liczba wyświetleń zwiastuna czy gameplaya „Cyberpunka” w ciągu pierwszych czterech tygodni była kilkukrotnie wyższa niż zwiastunów związanych z „Wiedźminem 3”.

Kampania promocyjna „Cyberpunka 2077” jest dopiero w początkowej
fazie. Adam Kiciński, prezes CD Projektu, jest przekonany, że gra ma duży
potencjał sprzedażowy.
Zobacz więcej

CZEKAJĄC NA PREMIERĘ:

Kampania promocyjna „Cyberpunka 2077” jest dopiero w początkowej fazie. Adam Kiciński, prezes CD Projektu, jest przekonany, że gra ma duży potencjał sprzedażowy. Fot. Marek Wiśniewski

— Bardzo ważna była dla nas odpowiedź na pytanie, czy nasz nowy tytuł się przyjmie. Oglądalność pokazuje, że tak jest — mówi Adam Kiciński, prezes spółki.

W trzecim kwartale nakłady na prace rozwojowe CD Projektu były na poziomie 28,2 mln zł, a od początku roku wyniosły 80 mln zł. Najwięcej pochłonął właśnie „Cyberpunk”. Według przedstawicieli CD Projektu, prace nad największą produkcją idą „wartko” i zgodnie z planem.

— Chcemy wydać bardzo dopracowaną grę. Dopiero gdy będzie skończona, zabierzemy się za usuwanie błędów. Przed nami ważny okres wygładzania gry — mówi Adam Kiciński.

W październiku CD Projekt podpisał z Warner Bros umowę dotyczącą dystrybucji cyfrowej gry w USA, Kanadzie i Meksyku oraz z Bandai Namco na dystrybucję w 24 krajach Europy. Model dystrybucyjny będzie podobny do „Wiedźmina 3”. Data premiery gry nadal jest tajemnicą, ale najpewniej będzie trzeba na nią poczekać jeszcze kilka kwartałów.

„W ocenie zarządu CD Projekt, istotny wpływ na wyniki segmentu CD Projekt Red i tym samym całej grupy kapitałowej w najbliższych kwartałach będzie miała dalsza dynamika sprzedaży wydanych gier z serii Wiedźmin” — czytamy w raporcie kwartalnym.

Na przełomie października i listopada „Wiedźmin 3 Dziki Gon”, gościł na wysokich pozycjach listy bestsellerów Steam. Dobra sprzedaż gry była pochodną m.in. promocji cenowych. Na początku października szerokim echem odbiło się wezwanie skierowane do CD projektu od pełnomocników Andrzeja Sapkowskiego, który żąda dodatkowegowynagrodzenia w związku z umowami dotyczącymi „Wiedźmina”. Spółka nie ujawnia informacji na temat postępów w sprawie, rozmowy zostały jednak podjęte.

— Do momentu ich zakończenia nie chcemy komentować sprawy — mówi Adam Kiciński.

W raporcie kwartalnym CD Projekt odniósł się po raz pierwszy do wyników sprzedaży „Wojny krwi: Wiedźmińskiej gry karcianej”, która miała premierę 23 października na GOG-u, a 9 listopada zadebiutowała na Steam. Pomimo bardzo pozytywnych ocen poziom sprzedaży gry nie spełnił oczekiwań zarządu.

— Początek nie jest taki, jak pierwotnie zaplanowaliśmy. To nie jest porażka finansowa, to my mamy bardzo wysokie oczekiwania. Zakładamy, że w dłuższym terminie „Wojna krwi” będzie pozytywnie wpływać na wyniki — mówi prezes CD Projektu.

4 grudnia gra zadebiutuje na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Następnie spółka planuje wspierać sprzedaż, m.in. przez akcje promocyjne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / CD Projekt szlifuje „Cyberpunka”