CDA rośnie poza giełdą

opublikowano: 07-02-2019, 22:00

Operator serwisu z wideo na życzenie wyraźnie zwiększył przychody i zyski. Wciąż jednak nie może się doczekać debiutu na NewConnect.

Na polskim rynku serwisów z wideo na życzenie (VOD) silniejsi robią się coraz silniejsi, a słabsi wypadają. W grudniu decyzję o wyjściu z Polski podjął Showmax, który zadebiutował dwa lata wcześniej i próbował zdobyć klientów własnymi produkcjami. Tymczasem weteran VOD, serwis CDA.pl, ma się coraz lepiej pod względem finansowym.

W październiku jako pierwsi napisaliśmy, że CDA.pl, którego
szefem jest Jarosław Ćwiek,  jest
uznawane  przez MPAA za potężnego pirata.
Spółka zapewniała, że jest niewinna.
Zobacz więcej

Poważny zarzut:

W październiku jako pierwsi napisaliśmy, że CDA.pl, którego szefem jest Jarosław Ćwiek,  jest uznawane  przez MPAA za potężnego pirata. Spółka zapewniała, że jest niewinna. Fot. ARC

Zgodnie z opublikowanym w czwartek raportem okresowym, CDA miało w ubiegłym roku 28 mln zł przychodów, czyli o 60 proc. więcej niż rok wcześniej. Ich struktura także jest inna niż w poprzednich latach — serwis długo zarabiał przede wszystkim na reklamach przy filmach, które dodawali użytkownicy, ale teraz reklamy to margines działalności, a zdecydowaną większość przychodów generują opłaty abonamentowe od użytkowników usług premium. Na koniec grudnia CDA miało 172,1 tys. aktywnych, płacących subskrybentów, czyli o ponad 70 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystko to przełożyło się też na większe zyski. „W czwartym kwartale 2018 r. emitent wypracował zysk netto w kwocie około 2 mln zł, co stanowi wzrost o 247 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto za cały 2018 r. wyniósł 5,4 mln zł, co oznacza wzrost blisko 84 proc." — podało CDA w komunikacie.

Wyniki są lepsze od prognoz, opublikowanych pod koniec września — wtedy spółka spodziewała się, że zamknie rok z przychodami rzędu 25 mln zł. Tymczasem spółka, choć już od września komunikujesię z inwestorami przez giełdowy system EBI, wciąż nie zadebiutowała na rynku NewConnect. Przypomnijmy, że spółka już pod koniec 2017 r. przeprowadziła ofertę publiczną, zbierając z niej 0,85 mln zł na rozwój oferty płatnej serwisu (celowano nawet w 5,5 mln zł kapitału). Potem sąd długo zajmował się rejestracją emisji, ale 28 września 2018 r. warszawska giełda w końcu podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji spółki do obrotu. CDA wnioskowało o wyznaczenie pierwszego dnia notowań na 18 października, ale... do tej pory nie uzyskało formalnej zgody.

„Wśród niepowodzeń emitenta w okresie, którego dotyczy raport, zarząd CDA wskazuje brak podjęcia przez zarząd GPW uchwały o wyznaczeniu pierwszego dnia notowania akcji spółki na rynku NewConnect. Zarząd informuje jednocześnie, że stosowny wniosek jest wciąż na etapie rozpatrywania. Do chwili publikacji raportu okresowego termin debiutu nie został ustalony. Spółka jednocześnie podkreśla, że wszelkie formalności związane z debiutem zostały dopełnione" — podaje CDA w raporcie. © Ⓟ

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy