W pierwszym okresie pandemii liczba ofert pracy w centrach usług biznesowych znacznie spadła, w przypadku niektórych stanowisk nawet o 50 proc. Liczba ta wróciła jednak do poziomu sprzed pandemii pod koniec 2020 r., a już na koniec ubiegłego roku była znacznie wyższa – o 62 proc. do IV kw. 2019 r. – wynika z raportu firmy rekrutacyjnej Grafton Recruitment. Najwięcej etatów pojawiło się w zawodach związanych z łańcuchem dostaw, HR i obsługą płac oraz obsługą klienta. Zarobki pracowników branży usług biznesowych zwiększyły się przez ostatnie 12 miesięcy o 6-11 proc. i nadal będą rosły – przewidują autorzy raportu. Największy wzrost nastąpił w obszarze HR (o 11,2 proc.), łańcucha dostaw (10,5 proc.) oraz IT (10 proc.). Na kolejnych miejscach plasują się: bankowość i usługi finansowe (9,3 proc. wzrostu), finanse i księgowość (8,9 proc.), obsługa klienta i sprzedaż (7,7 proc.) oraz marketing (6,2 proc.).
W Polsce działa ponad 1,6 tys. centrów usług biznesowych, które wytwarzają 3,5 proc. polskiego PKB i zatrudniają ponad 360 tys. osób.
