W kwietniu 2023 r. PB informował, że Societe Generale szuka miejsca pod centrum usług. Jedno ze źródeł mówiło, że w Warszawie firma może zatrudnić nawet tysiąc osób, a w drugiej fazie inwestycji otworzyć podobne centrum w innym mieście. Biuro prasowe spółki zaprzeczyło, ale przypomniało o działalności nearshoringowej prowadzonej w warszawskim oddziale od 2019 r., w której pracowało wówczas 80 osób, a w planach było osiągnięcie 130 pracowników na koniec 2024 r. Pod koniec maja tego roku otwarto oficjalnie Globalne Centrum Rozwiązań Societe Generale, które zatrudnia dziś 200 osób i szybko urośnie.
– W dwa lata podwoimy liczbę pracowników. Rekrutacja idzie bardzo dobrze. Mamy dużo zgłoszeń, nawet od specjalistów IT, co jeszcze kilka lat temu było rzadkością – mówi Aneta Kocemba, która kieruje centrum.
W 2019 r. pracownicy warszawskiego biura Societe Generale zaczęli świadczyć usługi dla międzynarodowej działalności grupy w obszarze bankowości inwestycyjnej. W latach 2022-23 zakres świadczonych dla grupy usług stopniowo wzrastał i obecnie obejmuje obszar KYC (know your customer), czyli poznaj swojego klienta, zespół globalnych płatności transakcyjnych, zarządzania ryzykiem i technologii. Pod koniec ubiegłego roku zapadła decyzja o uruchomieniu Globalnego Centrum Rozwiązań w Warszawie, które jest częścią większej sieci. Pozostałe ośrodki znajdują się w Indiach, Rumunii i Maroku.
Warszawskie centrum ma biuro o powierzchni blisko 3,5 tys. m kw. zlokalizowane na trzech piętach w biurowcu Studio B między rondem Daszyńskiego a rondem ONZ. W tym rejonie ulokowało się sporo innych centrów usług finansowych, w tym m.in. Credit Suisse, w którym Aneta Kocemba kierowała zespołem liczącym niemal tysiąc osób.
– Budujemy zespół wsparcia technologicznego dla investment bankingu, a także działy ryzyka operacyjnego i ryzyka transakcyjnego, a także structured finance. Dostajemy kolejne biznesy – mówi Aneta Kocemba.
Societe Generale rozpoczął działalność w Polsce w 1992 r. Grupa ze 160-letnią historią zatrudnia 126 tys. pracowników w 65 krajach. W polskim oddziale pracuje obecnie 270 osób.
W Warszawie działa 376 centrów usług biznesowych, najwięcej w Polsce, w których pracuje 101 tys. osób, tyle samo co w najlepszym dotychczas pod tym względem Krakowie – wynika z najnowszego raportu ABSL. W całej Polsce pracuje w sektorze 457,1 tys. osób w 1,9 tys. centrów należących do 1167 firm.