Nowe auta drożeją z miesiąca na miesiąc. O tym, czy to kwestia pazerności koncernów czy może przepisów i postępu technologicznego, mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Wspominamy też stare czasy i tamte ceny.
Kolejny gość „Pulsu Biznesu do słuchania”, Maciej Kilim, to menedżer, który w spółce Toyota Motor Poland odpowiada m.in za tworzenie cenników nowych modeli. Opowie nie tylko o tym, jak to się robi, lecz ujawni, kiedy można uzyskać najlepsze rabaty na nowe auta i czy opłaca się takie sprowadzić z rynku, na którym ceny są korzystniejsze. Będzie też o tym, dlaczego w niektórych krajach to samo auto kosztuje mniej niż w Polsce.
Do marynistyczno-restauracyjnych porównań uciekamy się wspólnie z Jakubem Farysiem, prezesem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, by wyjaśnić, jak i kiedy koncern motoryzacyjny na samochodach zarabia. Odpowiadamy też na pytanie, jak malejący w Europie popyt na nowe samochody przełoży się na ich ceny w przyszłości.
Na koniec Michał Knitter, wiceprezes i założyciel platformy Carsmile, zdradzi, czy samochody kupowane przez internet mogą być tańsze od nabywanych tradycyjnie i wyjaśni, dlaczego klienci wirtualnych salonów rzadko decydują się na dodatkowe wyposażenie, np. panoramiczny dach.
Wszystkie odcinki „Pulsu Biznesu do słuchania” są dostępne na stronie pb.pl/dosluchania oraz w aplikacjach podcastowych, m.in. na Spotify i Apple Podcasts.
