Ceny aut [PODCAST]

opublikowano: 29-01-2021, 06:00

Średnia cena nowego samochodu w Polsce przekracza 120 tys. zł. W 2021 r. ma wzrosnąć o około 10 proc. Goście „PB do słuchania” wyjaśnią, dlaczego ceny rosną i jak to zmieni rynek.

Nowe auta drożeją z miesiąca na miesiąc. O tym, czy to kwestia pazerności koncernów czy może przepisów i postępu technologicznego, mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Wspominamy też stare czasy i tamte ceny.

Kolejny gość „Pulsu Biznesu do słuchania”, Maciej Kilim, to menedżer, który w spółce Toyota Motor Poland odpowiada m.in za tworzenie cenników nowych modeli. Opowie nie tylko o tym, jak to się robi, lecz ujawni, kiedy można uzyskać najlepsze rabaty na nowe auta i czy opłaca się takie sprowadzić z rynku, na którym ceny są korzystniejsze. Będzie też o tym, dlaczego w niektórych krajach to samo auto kosztuje mniej niż w Polsce.

Do marynistyczno-restauracyjnych porównań uciekamy się wspólnie z Jakubem Farysiem, prezesem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, by wyjaśnić, jak i kiedy koncern motoryzacyjny na samochodach zarabia. Odpowiadamy też na pytanie, jak malejący w Europie popyt na nowe samochody przełoży się na ich ceny w przyszłości.

Na koniec Michał Knitter, wiceprezes i założyciel platformy Carsmile, zdradzi, czy samochody kupowane przez internet mogą być tańsze od nabywanych tradycyjnie i wyjaśni, dlaczego klienci wirtualnych salonów rzadko decydują się na dodatkowe wyposażenie, np. panoramiczny dach.

Wszystkie odcinki „Pulsu Biznesu do słuchania” są dostępne na stronie pb.pl/dosluchania oraz w aplikacjach podcastowych, m.in. na Spotify i Apple Podcasts.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane