Chcemy pomóc administracji publicznej

opublikowano: 10-06-2015, 00:00

Usługi publiczne stają się bardziej elastyczne i konfigurowalne. Atos pokazuje, jak je realizować w praktyce

ROZMOWA Z MICHAŁEM WIGURSKIM, HEAD OF SALES DEPARTMENT, ATOS IN POLAND

Jakie projekty wdrożył do tej pory Atos dla administracji publicznej?

Michał Wigurski: Aby sprostać wyzwaniu, które stawiają przed nami organy sektora publicznego, firma Atos musi działać nieszablonowo. Potrzebujemy innego niż dotychczas podejścia i lepszej współpracy między departamentami rządowymi. Atos takie rozwiązania nazywa YourGov (Twoja Administracja). Jest to idea wymagająca etapowego wdrażania projektów zrealizowanych przez Atos na całym świecie. Możemy pochwalić się takimi pomysłami jak Virtual City Hall używany np. w Bombaju w Indiach czy w Szeged na Węgrzech. W Polsce w kilku miastach i regionach wdrażany jest system SmartCity. Atos jest liderem technologii infrastrukturalnych i usług związanych z zarządzaniem systemami miejskimi różnego typu. Nasze wdrożenia związane z Poznańską Elektroniczną Kartą Aglomeracyjną, Małopolską Kartą Aglomeracyjną, Podkarpackim Systemem eAdministracji Publicznej czy eAdministracją dla województwa podlaskiego pokazują, jak zmienić na lepsze codzienne życie obywateli.

Jakie doświadczenie ma Atos we wdrażaniu systemów związanych z eAdministracją?

Atos ma wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu systemów, które umożliwiają obywatelom zarządzanie usługami. W Wielkiej Brytanii jest to inicjatywa Government Gateway, która zapewnia platformęinterakcji między 185 dostawcami usług a 18 milionami obywateli. W Holandii zaś stworzyliśmy D!mpact, system umożliwiający obywatelom dostęp do usług 35 jednostek samorządowych. W Polsce zajmowaliśmy się budową Platformy Usług Elektronicznych dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, która dostarcza zestaw nowoczesnych usług dla wszystkich klientów ZUS. Dzięki wygodnej, internetowej (pue.zus.pl) formie kontaktu obywatele mogą zrealizować większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi bez wychodzenia z domu, czyli za pośrednictwem internetu.

Jak widzi pan przyszłość sektora publicznego w związku z technologiami, jakie tworzy Atos?

Zaczyna się nowa era dla sektora publicznego, ponieważ jego usługi stają się bardziej elastyczne i konfigurowalne. Atos pokazuje, jak można realizować je w praktyce. Efektem jest m.in. system Nowej Księgi Wieczystej, który stworzyliśmy dla Ministerstwa Sprawiedliwości. Usprawnia on postępowanie, zapewnienia łatwy dostęp do ksiąg wieczystych poprzez sieć komputerową oraz umożliwia wydawanie odpisów w formie wydruków. Wierzymy, że YourGov to dla sektora publicznego droga ku przyszłości. Dlatego Atos z ogromnym zainteresowaniem przygląda się przedsięwzięciom planowanym przez polską administrację w ramach nowych perspektyw unijnych. Platforma Usług Elektronicznych Służby Celnej, ZSIN-Budowa Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach czy integracja rejestrów publicznych z wykorzystaniem Krajowej Szyny Usług to tylko wybrane projekty IT, w których chcielibyśmy wziąć aktywny udział.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu