Produkcja modelu T03 rozpocznie się już w drugim kwartale tego roku i będzie się odbywać w systemie SKD (semi-knocked-down), czyli składaniu zmontowanego nadwozia z wyposażeniem, zmontowanego układu napędowego, wstępnie zmontowanego zawieszenia oraz innych elementów dostarczanych z uzbrojoną karoserią.
Dlaczego w fabryce Stellantisu? Ponieważ francusko-amerykańsko-włoski sojusz producentów samochodów został w 2023 r. współwłaścicielem Leapmotor, nabywając za 1,6 mld USD pakiet 21 proc. udziałów w chińskiej firmie.
Przełomowa decyzja
Na początku marca Pekin wydał zgodę na utworzenie joint venture, dzięki któremu Stellantis będzie mógł budować i sprzedawać poza Chinami auta elektryczne chińskiego Leapmotor. To bezprecedensowa decyzja, gdyż Stellantis będzie pierwszym tak dużym zachodnim producentem samochodów mającym rozwijać współpracę z Chińczykami w tej formie.
Wcześniej spekulowano, że Stellantis analizuje produkcję nawet 150 tys. tanich aut elektrycznych w kompleksie Mirafiori w Turynie.