„Chiński Twitter” idzie na giełdę w Hongkongu

opublikowano: 18-02-2021, 14:26

Weibo, największy chiński serwis do mikroblogowania planuje wejście na giełdę w Hongkongu nawet w tym roku, dowiedział się nieoficjalnie Bloomberg.

To kolejna notowana w USA chińska spółka, która myśli o wejściu na giełdę w Hongkongu po tym jak Amerykanie zaczęli domagać się większej przejrzystości i miejscowego audytu spółek z Chin notowanych na ich giełdach.

Według źródeł Bloomberga, Weibo rozmawia już z doradcami o ewentualnej sprzedaży akcji. Amerykańskie kwity depozytowe spółki, której serwis ma ponad 511 mln użytkowników, zdrożały o 41 proc. przez ostatnie 12 miesięcy. Kapitalizacja Weibo wzrosła do 13,3 mld USD.

Wśród innych chińskich spółek, które planują „repatriację” w tym roku wymieniany jest Tencent Music Entertainment Group, wyszukiwarka Baidu oraz platforma handlu autami Autohome.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane