Chińskie Didi celuje w wycenę powyżej 62 mld USD

  • Paweł Makosz
opublikowano: 19-03-2021, 13:21

Didi Chuxing Technology, chiński gigant branży ride-hailing, planuje swoją pierwszą ofertę publiczną (IPO) w przyszłym kwartale, chcąc skorzystać na postpandemicznym zwrocie.

Didi, specjalizująca się w kojarzeniu za pomocą nowoczesnych technologii kierowców z pasażerami firma, to największa inwestycja SoftBanku. japońskiego konglomeratu inwestycyjnego. Chiński podmiot celuje w wycenę powyżej 62 mld USD. Taki poziom osiągnięty został podczas ostatniej rundy finansowania. IPO byłoby uwieńczeniem niezwykłego zwrotu dla firmy, która najpierw miała poważne problemy z organami regulacyjnymi, a następnie kłopoty związane z pandemią.

Kiyoshi Ota

Didi ma nadzieję skorzystać z entuzjazmu inwestorów, który napędzał inne debiuty technologiczne w tym roku.

– Didi chce wykorzystać gorący rynek debiutów giełdowych w Chinach - powiedział Brock Silvers, dyrektor inwestycyjny w funduszu private equity Kaiyuan Capital z siedzibą w Hong Kongu.

Poza Chinami, firma działa w 14 krajach. Głównie w Ameryce Łacińskiej. W sierpniu usługi car-hailingowe rozpoczęła oferować w Rosji, co było jej pierwszym bezpośrednim wejście do Europy. Jest także inwestorem w estońskiej firmie Bolt.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Makosz, Bloomberg

Polecane