Pod koniec 2005 roku w Chinach było 111 milionów użytkowników internetu, o 17 mln więcej niż w poprzednim, 2004 roku - podały w środę pekińskie media.
Oznacza to, że z zasobów sieci, co najmniej godzinę w tygodniu, korzysta 8,5 proc. obywateli; to mało, w porównaniu ze średnią światową, wynoszącą 15,2 proc.
Dostęp do połączeń szerokopasmowych ma ponad 64 mln Chińczyków, dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.
Na obszarach wiejskich internautów jest 19,3 proc., zaś w miastach - 91,7 proc., co odzwierciedla lukę cywilizacyjną między miastem a wsią.
Chiński Ośrodek Informacji Internetowej ujawnił, że w ub.r. na usługi internetowe wydano 12,5 mld dolarów. Kwota ta nie obejmuje kosztów, jakie ponoszą dokonujący zakupów za pośrednictwem sieci.