Chiny bardziej restrykcyjne wobec gier wideo

opublikowano: 31-08-2018, 14:08

Chińskie władze ogłosiły plany kontrolowania gier wideo w odpowiedzi na rosnący poziom krótkowzroczności wśród dzieci. W reakcji na zapowiedź akcje lokalnych firm technologicznych gwałtownie spadły. Kurs Tencent zniżkował o ponad 5 proc. – podaje BBC.

Chiny są największym rynkiem gier na świecie. Newzoo szacuje, że jego wartość osiągnie w tym roku blisko 38 mld USD.

 W czwartek chińskie ministerstwo edukacji wydało oświadczenie, w którym zaproponowało ograniczenie liczby nowych zezwoleń na gry wideo, aby zaradzić rosnącej liczbie problemów z oczami wśród  młodzieży w tym kraju.  W swoich zaleceniach chińskie ministerstwo zasugerowało kontrolowanie liczby zatwierdzeń nowych gier wideo, wprowadzanie systemu ocen wiek, a także ograniczenia dotyczące czasu, w którym nieletni mogą grać w gry wideo.

Chińskie ministerstwo edukacji opublikowało te plany po tym, jak prezydent Xi Jinping na początku tego tygodnia wezwał do zwrócenia większej uwagi narodowej na problemy z krótkowzrocznością.

Jak podaje BBC w ostatnich dziesięcioleciach nastąpił ogromny wzrost krótkowzroczności na całym świecie, przy czym kraje Azji Wschodniej mają najwyższe wskaźniki.

Chińskie władze niedawno zgłaszały szersze obawy dotyczące branży. Wcześniej w tym miesiącu, regulatorzy wycofali grę wideo Tencent Monster Hunter World ze sprzedaży po zgłoszeniu, że otrzymali wiele skarg na temat tytułu fantasy. W zeszłym roku inna gra tego samego wydawcy - Honor of Kings - została opisana jako "trucizna" i "narkotyk" w gazecie "People's Daily", w związku z obawami, że dzieci spędzają zbyt wiele czasu na graniu.

Chińscy cenzorzy przestali także wydawać lokalne licencje na gry wideo w marcu, co spowodowało opóźnienia w wydaniu nowych tytułów i nowych funkcji dla istniejących gier.

Chiny mają jedne z najbardziej restrykcyjnych procedur i wymagań dotyczących dopuszczania nowych gier online na krajowy rynek. Dlatego wielu producentów chcąc wprowadzić grę na tamten rynek korzysta z pomocy lokalnych firm. Ze względu na wielkość rynek ten jest ważny dla wszystkich światowych producentów gier. CD Projekt przy pomocy partnera wprowadza na tamten rynek Wiedźmińska grę karcianą Gwint.  W piątek rano T-Bull poinformował, że liczy na ekspansję w Chinach m.in. dzięki podpisaniu umowy na dystrybucję gier poprzez platformę Xiaomi

 Działania Chińskich władz to nie jedyne restrykcje wobec gier wideo. Przed ponad miesiącem pojawiła się informacja w Arabii Saudyjskiej zakazano 47 popularnych gier wideo. Na liście znalazł się między innymi „Wiedźmin 3”. 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / Chiny bardziej restrykcyjne wobec gier wideo