Chiny podnoszą cel sprzedaży dla aut zelektryfikowanych

opublikowano: 03-12-2019, 07:14

Chiny podwyższyły cel sprzedaży samochodów zelektryfikowanych do 2025 r. Eksperci wiążą to z podejmowanymi przez rząd próbami pobudzenia segmentu przemysłu, który wykazuje oznaki spowolnienia.

Zgodnie z projektem opublikowanym we wtorek przez Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych, Państwo Środka zamierza zelektryfikować około 25 proc. nowych samochodów sprzedanych do 2025 r. Tymczasem poprzedni cel z 2017 r. dotyczący branży motoryzacyjnej zakładał udział sprzedaży nowych pojazdów energetycznych - w pełni elektrycznych, napędzanych ogniwami paliwowymi samochodów i hybryd plugin – na poziomie do 20 proc. do 2025 r.

Zobacz więcej

Ładowanie elektrycznego auta

Fot. Bloomberg

Chociaż popyt na zelektryfikowane pojazdy gwałtownie wzrósł w ostatnich latach w Chinach, nadal stanowią one jedynie około 5 proc. sprzedaży samochodów w tym kraju. Niepokoi przy tym fakt, że przez ostatnie cztery kolejne miesiące. po tym, jak rząd ograniczył dotacje sprzedaż tych aut odnotowała spadek.

Według źródeł agencji Bloomberg, w poprzedniej wersji nowego projektu z początku bieżącego roku rząd wezwał do zelektryfikowania pojazdów stanowiących do 60 proc. sprzedaży do 2035 r. Jednak w najnowszym projekcie pominięto cel procentowy na 2035 r. Zamiast tego napisano, że do tego roku samochody czysto elektryczne staną się głównym nurtem, samochody z ogniwami paliwowymi będą szeroko dostępne, a wszystkie pojazdy używane w sektorze użyteczności publicznej będą zasilane energią elektryczną.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu