Chiny: podróże "noworoczne" ratują gospodarkę po "zero covid"

skib/, Bloomberg
opublikowano: 25-01-2023, 13:12
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W miniony weekend w Chinach rozpoczął się Nowy Rok Księżycowy, tym razem pod znakiem wodnego królika. Mieszkańcy Państwa Środka wykorzystali tę okazję, by wziąć urlopy i wyjechać na wakacje, co doprowadziło do odbicia w sektorze transportu, który nadwyrężyły trzy lata restrykcji covidowych - informuje Bloomberg.

Ilham Mustakim/Pixabay

W ciągu pierwszych czterech dni tygodnia świątecznego sprzedano ok. 95,9 mln biletów na podróże koleją, samolotami, autobusami i środkami transportu wodnego, jak wynika ze statystyk chińskiego ministerstwa transportu. To daje średnio 24 mln kursów dziennie. Dla porównania w 2022 r. było 18,6 mln w skali tygodniowej.

Łączny zysk ze sprzedaży biletów w całym kraju wyniósł 3,62 mld juanów (ok. 533 mln USD), wskazują dane platformy do kupna biletów, Maoyan Entertainment. To więcej niż przed pandemią - w 2019 r. do kas biletowych wpłynęło 3,4 mld juanów (ok. 501 mln USD).

Chińczycy najchętniej we własnym kraju udawali się do Hongkongu i Makau, a poza jego granicami do Bangkoku i Singapuru, jak wynika z danych biura podróży Trip.com Group.

Ekonomiści ankietowani przez Bloomberg prognozują 5,1-proc. wzrost chińskiej gospodarki w tym roku i 5 proc. w kolejnym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane