Najnowszy odczyt wskaźnika mierzącego kondycję e-commerce, stworzonego przez platformę BaseLinker, wskazuje, że sprzedaż w Polsce w czerwcu 2024 r. spadła względem maja tego roku o 3,7 proc.
- W ujęciu miesiąc do miesiąca zaobserwowaliśmy spadki, należy jednak pamiętać, że czerwiec tradycyjnie jest słabszym miesiącem niż maj, ponieważ jest krótszy. Co więcej, w tym roku czerwiec miał wyjątkowo dużo dni weekendowych, które są słabsze dla handlu online – mówi Łukasz Juśkiewicz, szef strategii w BaseLinkerze.
W zestawieniu rok do roku sprzedaż internetowa w czerwcu 2024 r. jest o aż 12,6 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu 2023 r. Dla porównania pomiędzy czerwcem 2023r. a czerwcem 2022 r. wzrost wyniósł 10,3 proc.
W ujęciu rok do roku czerwcowa sprzedaż e-commerce 3 tys. firm uwzględnionych we wskaźniku wzrosła zarówno w handlu krajowym (o 12 proc.), jak i zagranicznym (o 15,8 proc.). Ponadto o 10,9 proc. zwiększyła się liczba dokonanych transakcji. Urosła też średnia wartość koszyka, która teraz wynosi 191,1 zł.
- Tylko przez ostatnich dziewięć miesięcy zaobserwowaliśmy przeszło 500 nowych sprzedawców z Polski na naszych platformach w Litwie, Łotwie, Estonii i Finlandii. Udział sprzedaży polskich sprzedawców stale rośnie - stwierdza Jakub Stefański, szef Marketplace z Grupy PHH, operatora platform e-commerce w krajach bałtyckich.