Choć integracja kuleje, z informacją jest nieźle
Mimo że informacje na temat terminu i warunków przystąpienia Polski do Unii Europejskiej nie są ostatnio zbyt pomyślne, to właśnie w dziedzinie informacji na temat naszej integracji ze strukturami „piętnastki” nie jest najgorzej. W warszawskim Centrum Multimedialnym Foksal odbyła się gala: „Unia Europejska w mediach”, zorganizowana z okazji zakończenia realizacji programu „European Public Relations System” finansowanego ze środków Unii, którego wykonawcą była firma Eficom European and Financial Communications.
Impreza odbyła się pod patronatem Juliusza Brauna, przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Gośćmi honorowymi byli sekretarz stanu Jacek Saryusz-Wolski, szef Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej, oraz ambasador Bruno Dethomas, szef przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce.
Jednym z zadań Eficomu w ramach projektu była organizacja konkursu na realizację programów telewizyjnych i radiowych, poszerzających wiedzę społeczeństwa na temat UE i integracji europejskiej. Wybrani producenci i nadawcy otrzymali dotacje na łączną kwotę około 2,1 mln zł.
W ciągu trzech miesięcy, do końca 2000 r., wyprodukowano i wyemitowano 163 audycje telewizyjne i aż 736 radiowych, które dotarły do około 20 mln widzów i 10 mln słuchaczy.
— Oprócz informacji ogólnych, których nigdy nie jest w mediach za dużo, brakuje nadal wiadomości dostosowanych do konkretnego odbiorcy oraz informacji komentujących, wyjaśniających wręcz edukujących — twierdzi Jacek Saryusz-Wolski. EB