Chwalmy się osiągnięciami, dzielmy się doświadczeniem

DI
opublikowano: 2021-06-21 18:54
zaktualizowano: 2021-06-21 19:17

Rozpoczynamy szóstą edycję konkursu Siła Przyciągania, w którym nagradzamy najlepsze firmy w obszarze employer brandingu. Po raz drugi organizujemy go w warunkach pandemii, które stanowią niezwykłe wyzwanie dla menedżerów zajmujących się HR.

Grzegorz Nawacki

redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Powtarzane przy różnych okazjach stwierdzenie, że o sukcesie firmy decydują świadomi i kompetentni pracownicy, chyba jeszcze nigdy nie wydawało się tak prawdziwe, jak w warunkach pracy zdalnej, reżimów sanitarnych, a czasami, niestety, także przerw spowodowanych obostrzeniami lub zakażeniami i kwarantanną.

Ponieważ nasz konkurs zmienia się wraz z warunkami prowadzenia biznesu, w tej edycji, podobnie jak w latach poprzednich, wprowadziliśmy nowe kategorie, w których firmy mogą pochwalić się swoimi osiągnięciami i walczyć o laury. Są nimi: „Zdalne wdrożenie pracownika” i „Zdalne wsparcie rozwoju pracowników”.

Wspólnie z partnerami konkursu wybraliśmy właśnie te kategorie, ponieważ wszystko wskazuje na to, że nawet kiedy pandemia będzie już historią, praca zdalna, a także wszelkie warianty hybrydowe pozostaną normalnym elementem działalności przedsiębiorstw. Wyzwaniem dla menedżerów pozostanie więc rekrutowanie, motywowanie i ocenianie wyników pracy osób, które twarzą w twarz spotyka się o wiele rzadziej niż przed pandemią.

Zdajemy sobie sprawę, że zaproponowane przez nas nowe kategorie nie wyczerpują wszystkich zagadnień związanych z pracą zdalną. Że w jej warunkach szczególnego znaczenia nabierają także kwestie wykorzystania nowych technologii i podnoszenia technologicznych kompetencji pracowników. Że nowych rozwiązań wymaga także regulacja czasu pracy i wiele innych czynników, które ostatecznie decydują o sposobie postrzegania firmy przez jej obecnych i potencjalnych pracowników, oraz o sile, z jaką przyciąga ona najbardziej wartościowe kadry.

Aby skutecznie stawiać czoła wyzwaniom — wynikającym z pandemii oraz tym, które znamy przed jej pojawieniem się — należy wymieniać się informacjami i doświadczeniami. Umożliwienie takiej wymiany wydaje się dzisiaj jedną z najważniejszych funkcji konkursu Siła Przyciągania. Liczymy, że pomoże ona nie tylko zmagać się z bieżącymi problemami, lecz także wypracowywać skuteczne rozwiązania na przyszłość. Dlatego wspólnie z partnerami — firmami Orange Polska, Wedel oraz Deloitte — serdecznie zapraszamy przedsiębiorców do udziału w konkursie. Szczegółowe informacje na jego temat można znaleźć na stronie pb.pl/silaprzyciagania.