CI Games przedstawiło plany rozwoju do 2027 r., które opierają się na siedmiu filarach.
- Zmiany, które wprowadzamy mają spowodować dalszy dynamiczny rozwój grupy, jeszcze bardziej wzmocnić nasz globalny zespół i istniejące serie naszych gier oraz wprowadzić do sprzedaży nowe IP – mówi Marek Tymiński, prezes z CI Games
Spółka zapowiedziała nowy projekt – „Scorpio”, taktyczną strzelankę PvE (player versus environment - gracz kontra środowisko) dla wielu graczy. Od 2024 r. ma nad nią pracować studio Underdog, które zajmie się przygotowaniem rozgrywki i rozwiązań gry jako usługi (GAAS).
Kolejnym filarem działalności CI Games mają być gry action-RPG. Spółka widzi ogromny potencjał w tym gatunku i poprzez wewnętrzne studio Hexaworks chce kontynuować tworzenie ambitnych światów RPG. Studio to pracuje nad grą „The Lords of the Fallen”, która zajmuje obecnie wysoką 37 pozycję na liście życzeń Steam, a jej premiera ma się odbyć w 2023 r. CI Games przed końcem roku chce zaprezentować gameplay tej gry.
CI Games pracuje jednocześnie nad nowym tytułem z gatunku survival. „Project Survive” powstaje przy użyciu silnika UnrealEngine 5. Tytułem zajmuje się Hexaworks wraz z zewnętrznym studiem – Batfields. Projekt ma konkurować z takimi tytułami jak “Green Hell” czy ” The Forest“.
Kolejnym filarem CI Games pozostaje popularna seria „Sniper Ghost Warrior” (SGW). Dotychczasowe odsłony gier z tej serii sprzedały się w liczbie 13 mln kopii. Spółka zapowiedziała kolejną część SGW, która będzie realizowana wraz z zewnętrznym partnerem odpowiedzialnym za koprodukcję gry. Unowocześniona wizja nowego projektu ma zwiększyć grono jego odbiorców.
Następnym filarem ma być działalność wydawnicza prowadzona przez zależna spółkę United Label, które współpracuje z mniejszymi deweloperami. W zaktualizowanej strategii rola United Label nie zmieni się istotnie. Studio będzie nadal identyfikować silne tytuły i wydawać od jednego do trzech rocznie.
W oparciu o istniejącą technologie długoterminowym celem CI Games jest poszerzenie portfolio o nowe gry z różnych gatunków. Jednocześnie firma planuje współpracę z partnerami zewnętrznymi, aby wykorzystując wspólne doświadczenia dywersyfikować swoją działalność o nowe obszary rozrywki. Spółka informuje, że planuje adaptację kluczowych IP na nowe formaty, w tym gry mobilne, VR oraz film i TV. Jednocześnie CI Games rozważa potencjalne tworzenie i wydawanie gier opartych o uznane, popularne IP.
- Dzięki naszej globalnej strategii i planom, jeszcze mocniej koncentrujemy się na najwyższej jakości w grach na konsole i komputery PC. Jednocześnie rozszerzamy nasze działania na segment Gaas oraz chcemy w jak największym stopniu monetyzować nasze IP, kompetencje i doświadczenie zarówno na nowych formatach rozgrywki jak i na obecnych – dodaje Marek Tymiński.
Dawid Broderick, wiceprezes CI Games poinformował, że spółka nie ma planów pozyskania kapitału na finansowanie planów rozwojowych.