Citi mocno rośnie w stolicy

Małgorzata GrzegorczykMałgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 2020-05-24 22:00

Centrum usług ma otwartą rekrutację na ponad 230 etatów, w tym dla osób z 10-letnim doświadczeniem.

Szef zespołu odpowiedzialnego za obsługę klienta w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML) z ponad 10-letnim doświadczeniem, w tym ponad 6-letnim w obszarze AML, oraz w obszarach zapewnienia zgodności (compliance), zarządzania ryzykiem, znajomości klienta (KYC) i przestępstw finansowych — to jedna z ponad 230 ofert pracy w warszawskim centrum usług Citi.

— Polska od kilku lat staje się główną lokalizacją centrów usług wspólnych wielu firm. To właśnie tutaj powstają stanowiska wymagające specjalistycznej wiedzy, m.in. z obszaru audytu wewnętrznego, zapewnienia zgodności czy zarządzania ryzykiem. Bardzo ważne jest, aby pracownik aktualizował wiedzę — mówi Peter Lacek, globalny dyrektor ds. operacji departamentu audytu wewnętrznego grupy Citi, dyrektor audytu w Citibank Europe w Polsce.

Citi Service Center Poland rozpoczęło działalność w 2005 r. W Warszawie i Olsztynie zatrudnia ponad 4 tys. osób.

„Czołowa pozycja Polski na globalnej arenie centrów dostarczających profesjonalne rozwiązania dla biznesu niesie ze sobą duży potencjał rozwojowy. Polska jest wybierana przede wszystkim z uwagi na dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej oraz bardzo dobrą infrastrukturę technologiczną. Dlatego Citibank Europe zwiększa tu liczbę eksperckich stanowisk” — informuje biuro prasowe Grupy Citi w Polsce.

Od początku 2020 r. warszawskie centrum publikuje średnio 100 ofert pracy miesięcznie. Ponieważ rekrutacja na niektóre stanowiska trwa dłużej, na stronie internetowej spółki wisi ich ponaddwukrotnie więcej.

„Niezależnie od wyzwań, jakie stawia przed nami obecna sytuacja, nadal zwiększamy zatrudnienie w Citibank Europe. Miesięcznie zatrudniamy blisko 100 osób, a nasza rekrutacja realizowana jest online z uwagi na bezpieczeństwo kandydatów i pracowników. Należy jednak pamiętać, że sytuacja jest dynamiczna i na pewno będziemy oceniać na bieżąco potencjalne ryzyko. Dlatego bierzemy pod uwagę tymczasowe spowolnienie procesów zatrudnienia lub poszukiwanie nowych sposobów ograniczania kosztów, jeśli zajdzie uzasadniona konieczność” — informuje biuro prasowe.

Zdaniem Pawła Panczyja, dyrektora ds. strategii i rozwoju ABSL, Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych, Citi jest w wyjątkowej sytuacji, jeśli chodzi o rekrutację.

— To jedno z najstarszych centrów w Polsce. Przez 15 lat firma zbudowała ogromny, a przede wszystkim doświadczony zespół, którego wartość polega na różnorodności obsługiwanych procesów. Dzięki temu Citi oferuje duży wybór stanowisk, a pracownicy przychodzący do firmy mają ogromne możliwości awansu — podkreśla Paweł Panczyj.

W centrach usług w Polsce pracuje 330 tys. osób. ABSL prognozuje, że w 2022 r. będzie ich ponad 400 tys.