Młodzi ludzie nie przywiązują się bardzo do pracy na etacie. Z badania Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowym „Młodzi a rynek pracy” wynika, że 26 proc. studentów ostatnich lat zamierza założyć własną firmę. Wyłącznie o etacie myśli tylko 60 proc. studentów, 14 proc. planuje własny biznes, a 12 proc. chciałoby połączyć obie te formy. O ile etat z poczuciem bezpieczeństwa łączy 66 proc. Polaków, wśród studentów opinię tę podziela zaledwie 39 proc. Do założenia biznesu młodych najbardziej skłania poczucie niezależności (80 proc.). Dla młodych ludzi ważna jest też możliwość realizacji własnych planów i osiągnięcie w życiu sukcesu. Mają też jednak wiele obaw. — Młodzi ludzie są optymistycznie nastawieni do prowadzenia własnego biznesu, potrzebują jednak pomocy instytucjonalnej. 28 proc. przyszłych przedsiębiorców przyznaje, że najważniejsze jest wsparcie finansowe — podkreśla Sławosz Sawicki, dyrektor ds. Koordynacji Projektów Strategicznych, Citi Handlowy.
Co czwarty student założy firmę
opublikowano: 2015-12-02 22:00