Czytasz dzięki

Co małe firmy sądzą o leasingu

opublikowano: 30-07-2020, 22:00

Przedsiębiorcy wolą tę formę finansowania od kredytu, bo jest tańsza, bezpieczniejsza i bardziej elastyczna.

Centrum Badań Marketingowych Indicator na zlecenie Związku Polskiego Leasingu (ZPL) zbadało 881 firm z obrotami do 5 mln zł pod kątem zainteresowania leasingiem i wiedzy na temat tej formy finansowania. Z badania wynika, że korzystało albo aktualnie korzysta z niego 44 proc. badanych firm. Przy tym najczęściej leasingowanym przedmiotem jest auto osobowe (72 proc.) oraz samochód ciężarowy do 3,5 tony (38 proc.). Natomiast 17 proc. przedsiębiorców leasinguje maszyny, urządzenia produkcyjnei sprzęt medyczny. Po 8 proc. postawiło na samochód ciężarowy powyżej 3,5 tony oraz sprzęt IT i wyposażenie biura.

Najważniejszym czynnikiem wyboru konkretnego leasingodawcy jest oferta cenowa (81 proc.). Dla firm istotna jest również szybkość podejmowania decyzji (74 proc.) i korzystne rozwiązania podatkowe (69 proc.). Przedsiębiorcy doceniają również otwartość na negocjacje (68 proc.).

Wyniki badania pokazują, że firmy korzystające z leasingu raczej są z niego zadowolone — średnia ocena wyniosła 4,05 w pięciostopniowej skali. Ponad jedna trzecia (42 proc.) firm korzystających z leasingu deklaruje zamiar ponownego skorzystania z tej formy finansowania.Natomiast 26 proc. nie ma takiego zamiaru. Przedsiębiorcy porównywali także leasing z kredytem. Okazuje się, że w ich opinii leasing jest dużo bardziej elastyczny i tańszy niż kredyt.

Większość respondentów stwierdziła ponadto, że ta forma finansowania jest bezpieczniejsza i bardziej przyjazna od kredytu. CBM Indicator zbadał także zainteresowanie małych firm zakupem aut poleasingowych. Zdaniem mikroprzedsiębiorców najkorzystniejszą formą finansowania zakupu albo korzystania z samochodu używanego jest pośrednictwo dealera. Co piąta mikro i mała firma deklaruje zainteresowanie zakupem lub leasingiem auta poleasingowego w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane