Co małe firmy sądzą o leasingu

opublikowano: 30-07-2020, 22:00

Przedsiębiorcy wolą tę formę finansowania od kredytu, bo jest tańsza, bezpieczniejsza i bardziej elastyczna.

Centrum Badań Marketingowych Indicator na zlecenie Związku Polskiego Leasingu (ZPL) zbadało 881 firm z obrotami do 5 mln zł pod kątem zainteresowania leasingiem i wiedzy na temat tej formy finansowania. Z badania wynika, że korzystało albo aktualnie korzysta z niego 44 proc. badanych firm. Przy tym najczęściej leasingowanym przedmiotem jest auto osobowe (72 proc.) oraz samochód ciężarowy do 3,5 tony (38 proc.). Natomiast 17 proc. przedsiębiorców leasinguje maszyny, urządzenia produkcyjnei sprzęt medyczny. Po 8 proc. postawiło na samochód ciężarowy powyżej 3,5 tony oraz sprzęt IT i wyposażenie biura.

Najważniejszym czynnikiem wyboru konkretnego leasingodawcy jest oferta cenowa (81 proc.). Dla firm istotna jest również szybkość podejmowania decyzji (74 proc.) i korzystne rozwiązania podatkowe (69 proc.). Przedsiębiorcy doceniają również otwartość na negocjacje (68 proc.).

Wyniki badania pokazują, że firmy korzystające z leasingu raczej są z niego zadowolone — średnia ocena wyniosła 4,05 w pięciostopniowej skali. Ponad jedna trzecia (42 proc.) firm korzystających z leasingu deklaruje zamiar ponownego skorzystania z tej formy finansowania.Natomiast 26 proc. nie ma takiego zamiaru. Przedsiębiorcy porównywali także leasing z kredytem. Okazuje się, że w ich opinii leasing jest dużo bardziej elastyczny i tańszy niż kredyt.

Większość respondentów stwierdziła ponadto, że ta forma finansowania jest bezpieczniejsza i bardziej przyjazna od kredytu. CBM Indicator zbadał także zainteresowanie małych firm zakupem aut poleasingowych. Zdaniem mikroprzedsiębiorców najkorzystniejszą formą finansowania zakupu albo korzystania z samochodu używanego jest pośrednictwo dealera. Co piąta mikro i mała firma deklaruje zainteresowanie zakupem lub leasingiem auta poleasingowego w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane