Co trzeci Polak chodzi do banku

Placówki nadal cieszą się dużym zainteresowaniem

Mimo rosnącej popularności bankowości elektronicznej placówki nadal cieszą się dużym zainteresowaniem. Przynajmniej raz w miesiącu odwiedza je ponad jedna trzecia społeczeństwa — wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy pożyczkowej Profi Credit przez ARC Rynek i Opinia.

Dlaczego nadal spora część klientów wybiera tradycyjną obsługę klienta? Zdaniem Jarosława Czulaka z firmy Profi Credit, gotówka nie wychodzi z mody — zaledwie 8 proc. wszystkich transakcji stanowi obrót bezgotówkowy.

Według niego, trudno zmienić swoje przyzwyczajenia finansowe, dlatego gotowość Polaków do odwiedzania stacjonarnych oddziałów instytucji finansowych może wskazywać kierunek rozwoju — zamiast likwidować placówki, można wykorzystać je jako miejsce sprzedaży usług. Polacy nadal cenią sobie kontakt z drugim człowiekiem.

Natomiast Piotr Czyżewski z firmy badawczej ARC Rynek i Opinia twierdzi, że zaczynamy myśleć o placówkach bankowych nie tylko w kategoriach ludzi — stają się one dla nas multimedialnymi centrami doradczymi. Jakie sprawy najchętniej załatwiamy w okienku, można zobaczyć na wykresie obok. Ankietowani mogli wybrać więcej niż jedną odpowiedź.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Co trzeci Polak chodzi do banku