
Coca-Cola stale podnosiła ceny na rynkach na całym świecie w tym roku, spodziewając się, że jej produkty będą jednymi z ostatnich, w przypadku których nastąpi spowolnienie popytu w okresie spowolnienia gospodarczego.
Brak dużej konkurencji na światowym rynku napojów gazowanych skłonił Coca-Colę i jej rywala Pepsi do podwyżek cen. Pepsi podniosło swoje roczne prognozy na początku tego miesiąca po przekroczeniu kwartalnych szacunków przychodów.
Coca-Cola poinformowała, że przychody netto wzrosły o 10 proc. do 11,1 mld USD w trzecim kwartale zakończonym 30 września. Według danych Refinitiv, analitycy spodziewali się średnio 10,52 mld USD przychodów.
Firma prognozuje, że przychody organiczne, które wykluczają wpływ silniejszego dolara, wzrosną o 14 proc. do 15 proc. w 2022 r., w porównaniu z wcześniejszymi przewidywaniami wzrostu o 12% do 13 proc.