Po przejęciu lutowego pakietu usług Comarch będzie miał pod opieką łącznie 30 usług, których łączna, miesięczna wartość to około 1 mln zł.
Umowa między Comarchem i ZUS ws. utrzymania KSI została podpisana 2 marca 2018 r. Zgodnie z nią po roku od podsiania informatyczna firma powinna przejąć utrzymanie całego systemu.
- Miesiąc przed terminem zakończenia okresu przejściowego mamy potwierdzoną przez ZUS poprawność 100 proc. kompilacji aplikacji oraz pełną gotowość 95 proc. obszarów funkcjonalnych usług. Zespół projektowy z każdym dniem zdobywa dodatkową wiedzę potrzebną do zapewnienia nieprzerwanej i bezawaryjnej pracy systemu. (…) Od dwóch miesięcy świadczymy wszystkie usługi w zadanym umową reżimie SLA – mówi cytowany w komunikacie Paweł Prokop, wiceprezes zarządu Comarch.
Comarch podaje, że miesięczne oszczędności ZUS wynikające z tego przejęcia usług od dotychczasowego wykonawcy wyniosą blisko milion zł.
We wtorek pisaliśmy, że sytuacja na kontrakcie skomplikowała się, po tym jak Comarchowi nie zostały zaliczone testy weryfikacji m.in. w obszarze newralgicznej waloryzacji. W związku z tym zakład przygotowuje się do podziału kontraktu i rozpoczął w ubiegłym negocjacje z Asseco ws. przekazania tego obszaru.