Według najnowszego raportu firmy badawczej IDC wartość rynku aplikacji dla przedsiębiorstw (ERP) w Polsce wzrosła w 2017 r. o 5,2 proc. do 245 mln USD. Liderem rynku był SAP z 39,2 proc. udziałem (+0,4 proc. rdr), a na drugiej pozycji umocnił się Comarch, który zwiększył swoje udziały o 2 pkt.proc. do 19,1 proc. Firma z Krakowa nie zwalnia tempa. W pierwszym półroczu jej sprzedaż w segmencie ERP wzrosła o 19 proc. r/r do 136 mln zł. W Polsce segment ten urósł o 30 proc. do 69 mln zł.

— W całym roku wzrost przychodów z ERP może wynieść 15-17 proc. Sprzedaż krajowa powinna się zwiększyć o ok. 20 proc. — mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu.
Ocenia, że pomimo wysokiej dynamiki jego segment nie będzie w tym roku najbardziej wzrostowy w Comarchu i wskazuje na dobre perspektywy dla segmentu telco i publicznego. W 2016 r. Comarch rozpoczął realizację „Planu 7500”, który zakłada, że w ciągu siedmiu lat przychody spółki w segmencie ERP wzrosną do 500 mln zł.
— Na razie idziemy zgodnie z planem — twierdzi Zbigniew Rymarczyk.
Comarch poinformował o podpisaniu rekordowego kontraktu w segmencie ERP z francuską siecią sklepów z odzieżą i obuwiem La Halle. Kontrakt jest pięcioletni, a jego wartość to kilka milionów euro. © Ⓟ