Commerzbank chce sprzedać mBank

opublikowano: 20-09-2019, 13:25
aktualizacja: 20-09-2019, 15:28

W ramach obecnej debaty strategicznej Commerzbank bada możliwość sprzedaży polskiej spółki zależnej mBank, informuje Handelsblatt powołując się na anonimowych informatorów. Commerzbank potwierdził doniesienia

Oczekuje się, że ostateczna decyzja zostanie podjęta dopiero po spotkaniu rady nadzorczej spółki w sprawie strategii, które odbędzie się w środę i czwartek w przyszłym tygodniu. Nową strategię Commerzbank zaprezentuje dopiero w przyszły piątek.

Zobacz także
Michał Fludra

Jednak już dziś opublikował główne punkty nowej strategii i tym samym potwierdził doniesienia niemieckiego portalu. Jednym z punktów jest właśnie sprzedaż polskiego mBanku, która ma przyczynić się do "wzmocnienia zdolności inwestycyjnych Commerzbanku".

"Projekt strategii Commerzbanku przewiduje sprzedaż większościowego pakietu akcji mBanku. Pozwoli to wygenerować środki finansowe umożliwiające szybszą realizację strategii i związanych z nią inwestycji. Sprzedaż skutkowałaby zmniejszeniem ryzykownych aktywów o 17 mld EUR oraz uwolnieniem kapitału Commerzbanku. Planowana sprzedaż mBanku podlegałaby zatwierdzeniu przez organy regulacyjne", czytamy w komunikacie.

Commerzbank posiada 69,3 proc. udziałów. Sprzedając je mógłby zarobić ponad dwa miliardy euro.

Zwolennicy sprzedaży mBanku zwracają uwagę, że w ten sposób Commerzbank pozbyłby się niektórych rodzajów ryzyka. Ekolodzy wielokrotnie krytykowali fakt, że mBank prowadzi interesy z firmami energetycznymi, które również zarabiają na wytwarzaniu energii z węgla.

Ponadto mBank, podobnie jak inne polskie banki, udzielił kiedyś wielu kredytów hipotecznych w walutach obcych, takich jak frank szwajcarski. Ze względu na deprecjację złotego w stosunku do franka, obciążenia wielu kredytobiorców dramatycznie wzrosły.

Paweł Borys, szef PFR, zaprzeczył, by fundusz interesował się udziałem w ew. przejęciu mBanku.

W związku z licznymi pytaniami dziennikarzy i inwestorów o @mBankpl, informuje, że @Grupa_PFR nie prowadzi żadnych analiz, ani rozmów na temat ewentualnych przejęć instytucji finansowych. Przepraszam, że muszę rozczarować, bo zapewne byłby to świetny news https://t.co/8dDvpsjBLJ

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane