Zysk Continental wzrósł w czwartym kwartale ponad siedmiokrotnie. Czwarty na świecie producent opon zawdzięcza to przede wszystkim niskim kosztom surowców oraz rosnącemu popytowi na europejskim rynku.
Niemiecki koncern osiągnął w czwartym kwartale zysk wysokości 69 mln EUR. Analitycy prognozowali wynik o 13 mln EUR wyższy. Sprzedaż wzrosła o 4,4 proc. do 3,05 mld EUR.
W całym 2003 roku zysk netto spółki wzrósł o 39 proc. do 314 mln EUR, a sprzedaż o 0,9 proc. do 11,5 mld EUR.
Continental zredukował koszty przenosząc część produkcji do Rumunii i Meksyku. W ubiegłym roku spółka sprzedała na całym świecie ok. 100 mln opon. Sprzedaż europejskim producentom aut wrosła o 11 proc. dzięki czemu spółka wyprzedziła francuskiego Michelina i została ich największym dostawcą.
MD, Bloomberg