Convergys Corporation dziś oficjalnie uruchamia biuro w Lublinie, o którego otwarciu poinformował w marcu. Docelowo powstanie tu 300 miejsc pracy. Biuro obsługuje niemieckojęzycznych klientów Telefóniki, spółki telekomunikacyjnej, i oferuje im wsparcie techniczne.
— Na razie jest jeden klient, ale mamy nadzieję, że centrum będzie się rozwijać — mówi Mariusz Sagan, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów w lubelskim ratuszu.
— Do tej pory udało nam się zatrudnić i przeszkolić ponad 140 pracowników — dodaje Paweł Pula, dyrektor placówki Convergys w Lublinie.
Convergys przejął spółkę Stream Global Services, która miała oddział w Szczecinie. Lubelskie biuro to druga lokalizacja w Polsce. Notowana na nowojorskiej giełdzie spółka zatrudnia 125 tys. osób w ponad 150 centrach w 31 krajach. Mariusz Sagan informuje, że miasto dostaje coraz więcej pytań od inwestorów, którzy chcą tworzyć centra usług zatrudniające 150-300 osób.
Kilka lat temu Lublinem interesowały się firmy, które potrzebowały 30-70 stanowisk.
— Na firmy, które tworzą tysiąc miejsc pracy, będziemy musieli popracować jeszcze ze dwa lata. A na razie, negocjujemy z kolejnymi inwestorami, którzy proponują projekty średniej wielkości — twierdzi Mariusz Sagan.
W Lublinie w centrach usług pracuje ponad 3 tys. osób — wynika z danych Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL. Są tu m.in. Genpact (180 osób), Orange (centrum operacji księgowych na ponad 180 osób i centrum obsługi klienta na ponad 1,2 tys. osób), PKO BP (450 osób), Warta, Proama i Alior Bank.