Coraz droższy nocleg w Rzymie

PAP
opublikowano: 02-09-2014, 07:15

Pobyt w każdym hotelu w Rzymie, gdzie ceny są i tak wysokie, stał się jeszcze droższy. Od poniedziałku wzrosła wysokość wprowadzonej przez zarząd Wiecznego Miasta opłaty za pobyt. Prasa ostrzega, że podwyżka zniechęci wielu turystów i grupy pielgrzymów.

W najtańszych hotelach jedno- i dwugwiazdkowych dodatkowa taksa pobytowa wzrosła z 2 do 3 euro od osoby za jedną noc. W standardzie trzygwiazdkowym trzeba już zapłacić 4 euro za dobę zamiast 2 euro. W czterogwiazdkowym hotelu opłatę tę podwyższono z 3 do 6 euro. W hotelach najdroższych wynosi ona 7 euro.

Władze włoskiej stolicy liczą, że dzięki tej podwyżce do coraz bardziej pustej kasy miejskiej wpłynie dodatkowo nawet 90 milionów euro rocznie, a nie jak dotąd - 55 mln euro.

Turyści nie mają powodu do radości - podkreślają rzymskie gazety. Niektórzy hotelarze, jak ujawniono, postanowili w pierwszym dniu obowiązywania podwyżek nie pobierać dodatkowej opłaty od gości, zwłaszcza od dużych grup wycieczkowych, które już dawno temu zarezerwowały miejsca. „Nie chcemy skompromitować się przed zagranicznymi biurami podróży i agencjami turystycznymi” - powiedzieli przedstawiciele branży dziennikowi „Il Messaggero”.

Właściciele hoteli i pensjonatów nie kryją swych obaw, że wzrost opłaty pobytowej może doprowadzić do ucieczki turystów i przede wszystkim pielgrzymów z Rzymu. Wszystko wskazuje na to, że będą oni w tej sytuacji, chcąc jak najwięcej oszczędzić, szukać noclegu poza miastem, w okolicznych miejscowościach, na przykład Tivoli, Pomezia czy Fiuggi. Nie ma co się dziwić, zauważa prasa, bo w przypadku 50-osobowej grupy koszt dwóch noclegów w hotelu o średnim standardzie wzrośnie o kilkaset euro.

Zaniepokojenie podwyżkami wyraził prezes rzymskiego stowarzyszenia hotelarzy Giuseppe Roscioli.

"Zawiadomiliśmy wszystkich naszych klientów, ich reakcje są bardzo negatywne. Ta opłata jest teraz najwyższa w Europie. Wystarczy pomyśleć o tym, że w Paryżu wynosi ona 1,5 euro, a w Londynie jej nie ma” - podkreślił szef stowarzyszenia. Jego zdaniem ucierpi na tym wizerunek nie tyle branży hotelarskiej, ale Wiecznego Miasta, które – jak dodał - wyciąga od turystów coraz więcej pieniędzy, a w zamian nie oferuje im takiego poziomu usług, jakiego oczekują.

Colosseum w Rzymie (fot. Bloomberg)
Colosseum w Rzymie (fot. Bloomberg)
None
None
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane