Creepy Jar chce na główny parkiet

opublikowano: 16-01-2020, 22:00

Producent gier wiosną wypuści tryb co-op flagowego tytułu, następnie wersje na konsole, a przed końcem roku planuje przenosiny na główny rynek GPW

Creepy Jar, który w sierpniu 2018 r. zadebiutował na NewConnect, przygotowuje się do zmiany parkietu.

— Jeszcze w tym roku chcemy przejść na rynek główny i taką decyzję będziemy rekomendowali naszym akcjonariuszom. Nie mamy potrzeb inwestycyjnych i nie planujemy emisji przy okazji przenosin — mówi Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar.

Wymienia kilka powodów przemawiających za zmianą rynku notowań.

— Kapitalizacja, obroty i potencjał spółki predysponują ją do notowań na rynku głównym. Mamy bardzo dużo deklaracji inwestorów instytucjonalnych o potencjalnej inwestycji w nasze akcje po zmianie rynku notowań. Będziemy dążyć do szybkiego rozpoczęcia procedur — powiedział prezes.

Flagowy tytuł Creepy Jar to symulator przetrwania w dżungli amazońskiej — „Green Hell”. Od czasu premiery w trybie wczesnego dostępu, czyli sierpnia 2018 r., sprzedaż brutto gry przekroczyła 360 tys. sztuk. Na liście graczy nadal oczekujących na jej zakup, tzw. wishlist, nadal jest ponad 610 tys. osób.

— Część graczy być może czeka na przecenę, ale część na pewno na wprowadzenie trybu co-op [tryb współpracy — red.] do gry. Dostajemy od nich sporo pytań w tej sprawie. Planujemy go wprowadzić na przełomie marca i kwietnia i wiążemy z nim duże nadzieje. Rozmawiamy też z platformą Steam w sprawie promocji gry w tym czasie — mówi Krzysztof Kwiatek.

W podobnym terminie co wprowadzenie trybu co-op ma się odbyć premiera gry na konsole Nintendo Switch. W III kw. natomiast ma być gotowa wersja symulatora przetrwania na konsole PlayStation4 i Xbox One. Creepy Jar, który sam wydał „Green Hell” w wersji na PC, przy premierze gry na duże konsole nie wyklucza współpracy z zewnętrznym wydawcą.

— Od pewnego czasy prowadzimy rozmowy z dużymi wydawcami. Zależy nam, żeby marketingowo nas mocno wsparli. Nie zapadły jeszcze żadne konkretne decyzje. Dokładna data premiery na konsole będzie zależała od ustaleń z wydawcą — informuje prezes, dodając, że przy okazji rozmów wydawcy często pytają o kolejną produkcję.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Premiera gry w wersji na PC na platformie Steam wstępnie planowana jest na koniec 2021 r. w trybie wczesnego dostępu.

— Od wielu miesięcy prowadzimy prace koncepcyjne. Na produkcję pełnej wersji gry potrzebujemy około 2,5 roku, więc właściwa premiera możliwa jest w 2022 r. — informuje prezes.

Nowa gra ma być zaawansowanym symulatorem rozwoju bazy wraz z elementami survivalu z perspektywy pierwszej osoby w scenerii science fiction. Część zespołu została już delegowana do nowego projektu. Budżet gry będzie większy niż „Green Hell”. W planach poza wersją na PC przewidywane są również wersje konsolowe na platformy: PS4, Xbox One, konsole nowej generacji oraz Nintendo Switch. Wśród podobnych produkcji Creepy Jar wymienia takie tytuły jak: „Astroneer”, „Satisfactory”, „Subnautica”.

Spojrzenie na rynek

Według najnowszych prognoz Newzoo w 2020 r. globalny rynek gier wygeneruje przychody w wysokości ponad 160 mld USD (wzrost o 7,3 proc.). To jedna z najniższych dynamik wzrostu w ostatnich latach. Motorem napędowym będą rynki wschodzące, takie jak Bliski Wschód i Afryka Północna, Indie i Azja Południowo- Wschodnia, które zanotują dwucyfrowy wzrost. Najszybciej rozwijającym się segmentem w tym roku będą gry mobilne, które zanotują 11,6-procentowy wzrost rok do roku. Według analityków Newzoo gry w chmurze, choć mają ciekawe perspektywy na nadchodzące lata, nie będą miały znaczącego wpływu na rynek w 2020 r. Jednym z najważniejszych wydarzeń będzie wprowadzenie pod koniec rok kolejnej generacji konsol. Według Newzoo po zdobyciu świata rozrywki (muzyka, wideo), przez usługi abonamentowe ten model subskrycyjny także będzie odgrywał coraz większe znaczenie w grach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane