Cupra stworzyła pierwsze auto

Usamodzielniona przez Seata sportowa marka pokazała pierwszy model przygotowany specjalnie dla niej

W lutym poprzedniego roku Seat ogłosił, że Cupra nie będzie już tylko znaczkiem przyklejanym na klapę bagażnika sportowych wersji aut hiszpańskiego producenta, ale osobną marką. Minął rok, Hiszpanie są zadowoleni, a my oglądamy prototyp hybrydowego SUV-a, który potwierdza, że Cupra może być czymś więcej niż marketingową strategią. Cupra formentor łączy cechy SUV-a i sportowego coupé.

Poprzedni rok był najlepszy w historii Seata i na świecie, i w
Polsce. Globalna sprzedaż sięgnęła rekordowych 517,6 tys. samochodów, natomiast
u nas hiszpańska marka znalazła klientów na blisko 12,6 tys. Cupra ma
przyciągnąć osoby ceniące wyższe osiągi i sportową stylistykę.
Zobacz więcej

HISZPANIE SIĘ ROZPĘDZAJĄ:

Poprzedni rok był najlepszy w historii Seata i na świecie, i w Polsce. Globalna sprzedaż sięgnęła rekordowych 517,6 tys. samochodów, natomiast u nas hiszpańska marka znalazła klientów na blisko 12,6 tys. Cupra ma przyciągnąć osoby ceniące wyższe osiągi i sportową stylistykę. Fot. ARC

Taki pomysł na samochód tylko pozornie się wyklucza, a wyniki segmentu pokazują, że nie brakuje klientów, którym lekko opadający dach z tyłu SUV-a nie tylko nie przeszkadza, ale wręcz się podoba. Cupra zapewnia, że prototyp daje przedsmak tego, co zaoferuje marka w przyszłości. Auto jest pod względem stylistycznym dosyć „grzeczne”, więc już wiemy, czego możemy się spodziewać. Formentor korzysta z napędu hybrydowego, który dostarcza w sumie 240 koni mechanicznych. W trybie elektrycznym samochód jest w stanie przejechać 50 km według cyklu WLTP. Cupra przecięła pępowinę łączącą ją z Seatem równo rok temu, ale pierwszym oferowanym modelem jest SUV cupra ateca, który jest sportową wersją seata ateca. Dlatego formentor jest tak ważny dla Hiszpanów — to pierwszy własny model samodzielnej marki. Na razie to tylko pojazd koncepcyjny, ale wyniki sprzedaży pokazują, że pomysł firmy z Martorell ma szansę powodzenia.

— Pozytywne przyjęcie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania, a wyniki sprzedaży pokazują skalę popularności marki. Chcemy to wykorzystać i ugruntować naszą pozycję na rynku, a przede wszystkim zaskoczyć najbardziej wymagających fanów motoryzacji. Czas rozwinąć skrzydła, wrzucić piąty bieg i pokazać, na co nas naprawdę stać — oznajmił Wayne Griffiths, dyrektor generalny Cupry.

W zeszłym roku Seat sprzedał na świecie 14,4 tys. samochodów pod marką Cupra, w najbliższych latach chce podwoić tę liczbę. W Polsce natomiast Cupra uruchomiła internetowy konfigurator w listopadzie i do tej pory klienci zarejestrowali się na osiem egzemplarzy modelu ateca, choć kilkadziesiąt zamówień czeka na realizację. Marka nie prowadzi odrębnych salonów, ale ustawiła tzw. cornery w kilku wybranych salonach samochodowych, na razie we Wrocławiu, Krakowie, Bydgoszczy, Bielsku-Białej i Poznaniu. Pod koniec marca kolejny pojawi się w Warszawie. Cupra ateca z benzynowym silnikiem o mocy 300 koni mechanicznych kosztuje 191,9 tys. zł, podczas gdy cennik standardowego seata ateca zaczyna się od 81,7 tys. zł.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

— Cupra to marka z ogromnym potencjałem, również w Polsce. Widzimy to po liczbie konfiguracji i złożonych już zamówieniach, ale także po pozytywnych komentarzach i nagrodach, które otrzymuje — mówi Jakub Góralczyk, odpowiedzialny za public relations w Seat Polska.

Seat z jednej strony rozwija sportową markę i chce przyciągnąć klientów, dla których ważne są efekty wizualne oraz sportowe osiągi, ale z drugiej nie zapomina też o ekologicznych mieszczuchach. Nowa cupra oficjalnie zadebiutuje na początku marca podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, natomiast podczas Mobile World Congress Hiszpanie pokazali prototyp mikrosamochodu o nazwie minimó. Pojazd jest nazywany hybrydą samochodu i motocykla. Korzysta oczywiście z napędu elektrycznego, który pozwala pokonać na jednym ładowaniu około 100 km. Seat zapewnia jednak, że naładowanie maszyny trwa kilka minut. Minimó ma być odpowiedzią na bolączki mieszkańców zatłoczonych miast. Takie pomysły oczywiście przed Seatem mieli już inni, ale Hiszpanie uważają, że projekt może zainteresować przede wszystkim firmy oferujące samochody na minuty i bazujące na idei usług carsharingu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy