W środę w trakcie wydarzenia poświęconego nowej platformie Nintendo Switch 2 zapowiedziano, że „Cyberpunk 2077" pojawi się na tej konsoli już od dnia jej premiery, która jest zaplanowana na 5 czerwca.
- Jesteśmy podekscytowani współpracą z Nintendo i możliwością wprowadzenia „Cyberpunka 2077: Ultimate Edition" na Nintendo Switch 2 w dniu światowej premiery tej konsoli. Nasza gra znalazła się w elitarnym gronie tytułów, które Nintendo prezentuje w swojej własnej komunikacji do graczy od samego początku. To dla nas kolejny ważny krok w rozwoju franczyzy Cyberpunka i poszerzaniu jej zasięgu - mówi Michał Nowakowski, Joint-CEO CD Projektu.
„Cyberpunk 2077” miał premierę w grudniu 2020 r. Do tej pory gra sprzedała się w ponad 30 mln szt. Dodatek „Widmo wolności” znalazł 8 mln nabywców. Wydanie gry na Nintendo Switch 2 wpisuje się w realizację strategii biznesowej polskiego dewelopera, która zakłada wzbogacanie marek o kolejne produkty.
- Współpraca z Nintendo otwiera przed nami możliwość dotarcia do szerokiego grona miłośników Switcha, dając im radość z rozrywki, jaką oferuje „Cyberpunk 2077” wraz z dodatkiem „Widmo Wolności" - mówi Michał Nowakowski.
W jego przekonaniu „Cyberpunk 2077: Ultimate Edition", podobnie jak wydany na konsolę Nintendo Switch „Wiedźmin 3: Dziki Gon", znajdzie wiernych fanów wśród społeczności Nintendo.
- Liczymy, że ta premiera w naturalny sposób wesprze długoterminową sprzedaż "Cyberpunka 2077". Potwierdzają to nasze doświadczenia z „Wiedźminem 3: Dziki Gon", którego wydaliśmy na Nintendo Switch w 2019 r. W pierwszych trzech latach od premiery, przypadających na środek cyklu życia tej konsoli, sprzedaż „Wiedźmina 3" na Nintendo Switch stanowiła ok. 20 proc. całkowitych przychodów ze sprzedaży gry - wylicza Michał Nowakowski.
Joint-CEO CD Projektu przypomina jednocześnie, że Nintendo Switch 2 nie będzie ostatnią platformą, na którą będzie udostępniony „Cyberpunk 2077”.
- W tym roku gra trafi również na komputery Mac. Równolegle pracujemy nad projektami cyberpunkowymi poza grami wideo - zapowiedzianą w ubiegłym roku animacją, która trafi na Netfliksa, a także produkcją live-action. Do tego mamy w zanadrzu inne, nieogłoszone jeszcze inicjatywy – zapowiada członek zarządu.
Premiera na nowa platformę nie bedzie bez znaczenia dla wyników producenta gier.
- Wierzymy, że ta premiera przybliży nas do realizacji celu wynikowego w programie motywacyjnym B na lata 2023-2026 - mówi Michał Nowakowski.
Cel wynikowy z programu motywacyjnego zakłada wypracowanie w latach 2023-26 łącznie 2 mld zł zysku netto. Po informacji z ubiegłego tygodnia, że „Wiedźmin 4" nie ukaże się przed 2027 r., wielu analityków stwierdziło, że spółka nie zrealizuje tego celu.
Inwestorzy pozytywnie zareagowali na informacje o premierze gry na nowa platformę. W środę po południu kurs CD Projektu zyskiwał 3 proc.