Cyberpunk w grudniu włączy dopalacze

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2020-11-25 18:07

CD Projekt widzi rosnące zainteresowanie „Cyberpunkiem”, a najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej ma wystartować z początkiem grudnia.

W trzecim kwartale studio CD Projekt kontynuowało intensywne, finalne prace nad “Cyberpunkiem 2077”. Wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w tym okresie 52 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 523 mln zł.

W finalną fazę wkracza kampania promocyjna najważniejszej gry polskiego studia. W ubiegłym tygodniu dziennikarze branżowi mieli możliwość zagrania w 16-godzinny fragment Cyberpunka w ramach drugiego etapu pokazów najnowszej produkcji studia.

- Pozytywne wrażenia dziennikarzy, a w szczególności opinie podkreślające złożoność i niesamowity klimat Night City, bardzo nas cieszą i potwierdzają ogromny potencjał „Cyberpunka” – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Poinformował też, że w ostatnich tygodniach spółka obserwowała rosnące zainteresowanie swoją najnowszą grą.

- Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dotyczących „Cyberpunka” - ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. To jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia – oznajmia prezes.

CD Projekt chce dotrzeć do maksymalnej liczby graczy. Reklamy “Cyberpunka” wyświetla w 34 językach w 55 krajach.

CD Projekt do tej pory ogłosił globalną współpracę z takimi markami jak m.in. Porsche, Arch Motorcycle, Nvidia, Secret Lab, Razer, Steel Series, czy Twitch. Dodatkowo, na rynkach lokalnych, “Cyberpunk 2077” połączy się z takimi markami jak np. Rockstar Energy Drink, Adidas, One Plus, Sprite, Play czy LPP.

W trakcie konferencji przedstawiciele spółki poinformował, że większość kopii gry nabytych w przedsprzedaży będzie pochodziło z dystrybucji cyfrowej, która jest bardziej rentowna niż to jest w przypadku fizycznej dystrybucji.

Zarząd konsekwentnie odmawia komentarza do przedsprzedaży gry. Wskazał jednak na opublikowane w raporcie za trzeci kwartał przychody przyszłych okresów, które w tym okresie wyniosły 271 mln zł wobec 192 mln zł na koniec drugiego kwartału.

CD Projekt w środę po sesji opublikował raport za trzeci kwartał. Grupa osiągnęła w tym czasie 105 mln zł przychodów, a skonsolidowany zysk netto wzrósł w ujęciu rocznym o blisko 60 proc. i wyniósł ponad 23 mln zł.

.