Cyfrowej wojny cenowej nie będzie

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 2011-11-16 00:00

Szybki internet ma nakręcić sprzedaż Cyfrowego Polsatu. Pomoże Polkomtel i atrakcyjna cena.

Zygmunt Solorz-Żak robi porządki w Polkomtelu, w którym objął właśnie udziały. Współpraca z Plusem może pomóc Cyfrowemu Polsatowi zdobywać klientów na nasycającym się rynku.

Oferty wiązane

— Najważniejsza korzyść z transakcji to szybsza budowa sieci LTE. Spodziewamy się też cross-promocji i cross-sellingu ofert — mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. CP prawdopodobnie doda do oferty atrakcyjną cenowo usługę telefonii komórkowej i na odwrót — Polkomtel będzie mógł dosprzedawać klientom platformę satelitarną. Można się spodziewać promocji cenowych, ale… — Wojny cenowej nie będzie — zastrzega Dominik Libicki. Spółka szacuje, że do zdobycia zostało jeszcze 1 mln klientów, do zdobycia do połowy 2013 roku, czyli momentu wyłączenia telewizji analogowej. — Potem można koncentrować się na dosprzedaży wyższych pakietów, multioferty, internetu — wylicza Tomasz Szeląg, członek zarządu CP do spraw finansowych. Już teraz 60 proc. nowych klientów CP to najprawdopodobniej osoby odchodzące od konkurencji — kupują w spółce jedynie dekoder, bez anteny satelitarnej. — Jedna trzecia sprzedaży to klienci, którzy wybierają bezprzewodowy internet LTE. Spodziewamy się, że osobom kupującym u nas LTE, związanym umową z innym operatoremtelewizji satelitarnej, będziemy w stanie zaoferować atrakcyjny pakiet telewizyjny — mówi Dominik Libicki. Wyróżnikiem dla Cyfrowego Polsatu może być telewizja mobilna, którą uruchomi na bazie częstotliwości kupionych od Info-TV-FM. Mobilna TV prawdopodobnie ruszy w drugim kwartale przyszłego roku.

Wyniki bez promocji

Na koniec września CP miał 3.506.077 klientów usług telewizyjnych i 54 tys. użytkowników szerokopasmowego internetu. Teraz spółka ma 3,54-3,55 mln abonentów. — Od początku roku pozyskaliśmy brutto 337 tys. klientów. Biorąc pod uwagę, że znaczna część klientów decyduje się na podpisanie umowy w czwartym kwartale, pozwala nam to patrzeć z optymizmem na cały rok — mówi Dominik Libicki. W przeciwieństwie do Cyfry Plus i „n”-ki, platforma należąca do Zygmunta Solorza-Żaka nie będzie rozdawać telewizorów za 1 zł czy PlayStation, by skusić klientów. — Cena naszego pakietu jest tak atrakcyjna, że klient może sobie za różnicę cenową kupić telewizor i konsolę — mówi Dominik Libicki. Cyfrowy Polsat miał w trzecim kwartale 2011 roku 62 mln zł skonsolidowanej straty netto, wobec 68,4 mln zł zysku netto w tym samym okresie rok wcześniej. Przychody CP wyniosły 615 mln zł i były wyższe od ubiegłorocznej sprzedaży na poziomie 363 mln zł. Wyniki zaburza efekt konsolidacji Telewizji Polsat, którą spółka przejęła w kwietniu tego roku.