Czas na podbój Europy

Zbigniew Kazimierczak
20-01-2005, 00:00

PPWK, wydawnictwo do niedawna znane głównie z map, zapowiada ekspansję w sektorze technologicznym. I to nie tylko w kraju.

Grupa Polskiego Przedsiębiorstwa Wydawnictw Kartograficznych (PPWK) składa się z dwóch części: pierwsza kontynuuje klasyczną działalność wydawniczą (mapy, atlasy), druga idzie w kierunku nowoczesnych technologii. I to ona może być motorem rozwoju spółki, która jeszcze niedawno miała kłopoty finansowe.

— Te dwie części generują podobne przychody. Tyle że w ubiegłym roku obroty z działalności wydawniczej wzrosły około 60 proc., a wzrost części technologicznej liczymy w setkach procent — mówi Rafał Berliński, prezes PPWK.

Nic dziwnego, że grupa stawia na innowacje, za które odpowiada spółka zależna PPWK Geoinvent (poprzednio PPWK Inwestycje).

— Skoncentrujemy się na nowoczesnej ewidencji dróg i kolei, mobilnych pomiarach terenu, nawigacji w samochodach i tworzeniu baz map — tłumaczy Stefan Dunin-Wąsowicz, prezes PPWK Geoinvent.

Spółka nie ogranicza się do Polski. Ma być firmą europejską. Poprzez zagranicznych partnerów oferuje usługi we Francji i Niemczech. Chce wejść do Belgii, Holandii, Irlandii i państw Europy Środkowej. Jaki jest potencjał tego rynku?

— Krajowy rynek informacji przestrzennej to 1-1,5 mld zł rocznie, z tego na sektory nas interesujące przypada 100 mln zł. Wartość usług za granicą można szacować na 25 mln zł w każdym kraju. Rynek nawigacji w kraju przekroczy w tym roku pewnie 20 mln zł — wylicza Stefan Dunin-Wąsowicz.

Szykując się do realizacji tych planów, PPWK przygotowuje nową emisję do 1,5 mln akcji. Zostaną one zaoferowane dotychczasowym akcjonariuszom na zasadzie prawa poboru. Dzięki pozyskanym środkom spółka chce spłacić około 9 mln zł zadłużenia.

— Innych emisji na razie nie planujemy — dodaje Rafał Berliński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Czas na podbój Europy