Czesi docenili polskie start-upy

Dwa polskie start-upy znalazły się w dziesiątce najlepszych pomysłów na biznes high-tech w regionie. Autorem rankingu jest Moravian Innovation Centre z Brna.

Czesi, wybierając najlepsze start-upy w regionie, postawili w znacznej mierze na krajowe innowacje. Miejsca wśród wyróżnionych mają jednak także dwie polskie firmy: Visuu i BrandieGames.

— Visuu znajduje się nadal w fazie testów. Pierwsza wersja naszej platformy zostanie udostępniona szerszemu gronu odbiorców w połowie września tego roku — mówi Wojciech Mikucki, współzałożyciel start-upu, absolwent Szkoły Głównej Handlowej i Politechniki Warszawskiej, który założył firmę wspólnie z Piotrem Trentowskim, a obecnie rozwija ją z zespołem współpracowników. Visuu wyewoluował w stronę platformy do zbierania i segregowania dokumentów, które użytkownicy skanują swoim smartfonem.

— Po wypuszczeniu aplikacji na rynek naszym kolejnym celem jest dotarcie do szerokiego grona klientów biznesowych, którym pomożemy usprawnić procesy oparte na dokumentach papierowych. Będzie to krok w stronę realizacji naszej długoterminowej wizji, według której Visuu będzie czołową na świecie platformą wymiany usług bazujących na dokumentach papierowych — przedstawia ambitne plany Mikucki. Pomysł już przykuł uwagę inwestorów. Pierwszym jest fundusz inwestycyjny Innovation Nest z Krakowa, ale młodzi twórcy poszukują kolejnych, bo potrzeba im pieniędzy m.in. na promocję w USA i Europie.

Kolejnym start-upem z Polski wytypowanym przez Czechów jest BrandieGames. Ten start-up zajmuje się produkcją gier mobilnych, które mogą być wykorzystywane przez firmy w celu zwiększenia lojalności klientów. BrandieGames także ma już inwestora i prowadzi rozmowy z następnymi.

— Zainwestował w nas akcelerator StartupWiseGuys OU z Estonii, ale obecnie prowadzimy rozmowy z kolejnymi inwestorami — mówi Błażej Wojtyła, współtwórca start- -upu BrandieGames i współwłaściciel firmy deweloperskiej Jazzy.

— Z usług BrandieGames korzysta na razie testowa grupa klientów — firm i agencji reklamowych w Polsce, Estonii i Rosji. Same aplikacje zostały pobrane przez kilkadziesiąt tysięcy użytkowników — dodaje Błażej Wojtyła.

South Moravian Innovation Centre jest agencją i inkubatorem z Brna. Instytucję stworzyły tamtejsze uczelnie wyższe razem z władzami regionu i miasta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu