„Czeski Groupon” rusza na podbój Polski

opublikowano: 06-05-2018, 22:00

Zniżkowy portal już oferuje Czechom noclegi w Polsce, teraz zaproponuje Polakom atrakcje turystyczne Czech.

Założony w 2010 r. przez trzech czeskich przedsiębiorców serwis Slevomat stał się w zeszłym roku własnością grupy Secret Escapes z Wielkiej Brytanii, która podobne usługi świadczy w ponad 20 krajach na świecie. Było to jedno z największych w historii przejęć na internetowym rynku za naszą południową granicą (według nieoficjalnych danych, transakcja mogła być warta nawet 2 mld CZK, czyli 330 mln zł). Nowy właściciel przyspieszył rozwój i dziś Slevomat („sleva” to po czesku „zniżka”) jest największym w Czechach portalem umożliwiającym internautom tanie zakupy grupowe. Za jego pośrednictwem można m.in. wykupić miejsca w hotelach, hostelach i pensjonatach, a także bilety lotnicze. Jeszcze kilka miesięcy temu zdecydowana większość korzystających z usług Slevomatu podróżowała tylko w obrębie Czech, a za granicę wybierał się zaledwie co dziesiąty jego klient. Szefostwo firmy uznało, że krajowy (oraz siostrzany, słowacki) rynek to stanowczo za mało, i że trzeba postawić na ekspansję. Na początku tego roku Slevomat zaczął więc wprowadzać do oferty noclegi w Polsce oraz na Węgrzech. Iva Janoušková, menedżerka marki serwisu, wyjaśniała nam wtedy, że wybór padł na kraje, do których czescy i słowaccy klienci mogliby sprawnie dotrzeć samochodem w ciągu kilku godzin. Dopiero później firma planowała wprowadzić do oferty także przeloty lotnicze. Teraz Slevomat wchodzi w kolejny etap zagranicznej ekspansji i chce zaproponować swoje usługi mieszkańcom Polski i Węgier, koncentrując się na promocji czeskiej oferty turystycznej. Na początek planuje zaoferować cudzoziemcom ponad 150 obiektów noclegowych w Czechach.

— W kolejnym etapie ekspansji zagranicznej pomaga nam to, że jesteśmy obecnie częścią dużej międzynarodowej grupy. Dlatego nie chcemy już tylko oferować Czechom zagranicznych wyjazdów, ale planujemy także przyciągać obcokrajowców do Czech — informuje cytowana przez agencję prasową ČTK Marie Havlíčková, prezes Slevomatu.

M.in. z myślą o przyjezdnych z Polski i z Węgier firma chce też stopniowo rozszerzać ofertę wprowadzonej w zeszłym roku nowej kategorii usług — „exclusive”.

— Chcemy zaproponować czeskim klientom najlepsze oferty zagraniczne, a to wymaga rozszerzenia luksusowych ofert. Właśnie tak pozycjonuje się za granicą brytyjska grupa Secret Escapes — wyjaśniła Marie Havlíčková.

Slevomat miał w zeszłym roku około 2,5 mld CZK (prawie 420 mln zł) przychodów, co oznacza ich wzrost rok do roku o 24 proc. Obecnie w Czechach działa 40 różnej wielkości tzw. portali zniżkowych. Rynek jest w fazie konsolidacji, ponieważ liczba takich serwisów stopniowo spada (rekord przypadł na 2011 r., gdy serwisów zniżkowych było ponad 200).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / „Czeski Groupon” rusza na podbój Polski