Częstochowa poprawi estetykę reklam

PAP, DI
opublikowano: 11-06-2014, 00:00

Przykłady dobrych i złych praktyk związanych z umieszczaniem reklam oraz szyldów na elewacjach budynków zebrał Urząd Miasta w Częstochowie.

Kilkadziesiąt fotografii, m.in. sklepów, aptek, placówek bankowych, opublikowano na stronie internetowej urzędu.

— Chcemy tym sposobem zachęcić m.in. sklepy i placówki usługowe do szukania jak najlepszych rozwiązań — powiedziała Elżbieta Idczak-Łydżba, pełnomocnik prezydenta ds. estetyki miasta. Fotografie dotyczą szczególnie reklam i banerów niedostosowanych do wyglądu budynku bądź przesłaniających m.in. ozdobne obramowania witryn, zabytkowe rzeźby, gzymsy, ozdobne balustrady. Nie pochwala się również umieszczania wielkoformatowych reklam zasłaniających

elewacje oraz zaklejania szyb w witrynach (tzw. efekt gazetki reklamowej). Na stronie zaprezentowano też wiele reklam i szyldów, które dobrze wpisują się w architekturę — np. kute litery w stylizowanych ramach, odnowione stare neony, witryny. „Nie walczymy z reklamą, chcemy ją ucywilizować tak, aby lepiej spełniała swoją funkcję” — informuje urząd na stronie internetowej.

Więcej informacji: Poradnik „Architektura a reklamy” opublikowano na stronie internetowej — http://www. czestochowa.pl, w zakładce „Estetyka miasta”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu