Dajami działa w branży klimatyzacji, zajmując się dystrybucją i montażem urządzeń. W ofercie ma także oczyszczacze powietrza, pompy ciepła i odkurzacze. Prowadzi własne sklepy internetowe: Aero7.pl, Home7.pl oraz LoveAir.pl. W 2021 r., piątym roku działalności, Dajami wypracowało 20 mln zł przychodów, do końca tego roku chce osiągnąć 28 mln zł.
— W tym miesiącu rozpoczynamy kampanię crowdfundingową, która pozwoli nam się przeskalować i przygotować do intensywnego rozwoju. Ten rok nie przyniesie jeszcze imponującej skali wzrostu — liczymy na 28 mln zł przychodów, ale prognozujemy, że w 2026 r. nasze obroty wyniosą już około 130 mln zł netto — mówi Dariusz Ożóg, prezes Dajami.
Zbiórka społecznościowa, której celem jest zgromadzenie 4 mln zł, odbędzie się na platformie Beesfund.
— Jesteśmy w trakcie zbierania zapisów. Dotychczasowe deklaracje inwestorów przekroczyły już 1 mln zł. Wynik wygląda bardzo obiecująco, tym bardziej że nie prowadzimy szeroko zakrojonych działań marketingowych — przyznaje Dariusz Ożóg.
Spółka chce przeznaczyć pieniądze m.in. na rozbudowę struktur i zatrudnienie własnych zespołów instalacyjnych, rozbudowę sieci podwykonawców, budowę showroomów w ośmiu dużych miastach oraz wdrożenie narzędzi informatycznych, które pozwolą na automatyzację systemu ofertowania i przyspieszenie procesu sprzedaży.
— Te działania zwiększą nasze możliwości, pozwalając wykorzystać nasz potencjał do stania się liderem w kategorii klimatyzacji. Głównym motorem rozwoju pozostanie rynek klimatyzacyjny, ale odnotowujemy wzrost także w segmentach oczyszczaczy powietrza, pomp ciepła oraz odkurzaczy — tłumaczy prezes Dajami.
Plany konsolidacyjne
Wartość polskiego rynku klimatyzacji szacowana jest na 1,2-1,4 mld zł netto — wynika z danych Interconnection Consulting. Największą popularnością wśród konsumentów cieszą się klimatyzatory typu split, czyli urządzenia składające się z jednostki montowanej w pomieszczeniu oraz drugiej na zewnątrz budynku. W ubiegłym roku sprzedano ich 200 tys. Dajami szacuje swój udział w krajowym rynku na 13-15 proc.
— Rynek wciąż jest nienasycony, dlatego w krótkim czasie planujemy znacząco zwiększyć udział. Zakładamy, że osiągniemy ten cel, ponieważ praktycznie nie mamy konkurencji — jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która sprzedaje online urządzenia renomowanych producentów wraz z usługą montażu na terenie całego kraju — dodaje Dariusz Ożóg.
W tym celu spółka zamierza konsolidować rynek montażu klimatyzacji.
— To nasz najważniejszy projekt. Rynek jest bardzo rozdrobniony i zdominowany przez jednoosobowe działalności gospodarcze. Zrzeszając montażystów na terenie całej Polski, będziemy korzystać z efektów skali, które pozwolą nam inwestować w nowoczesne narzędzia sprzedażowe i marketingowe, oraz oferować wysoką jakość usług w niskiej cenie — mówi Dariusz Ożóg.
Dajami chce zbudować zespół własnych instalatorów, a także zautomatyzować system ofertowania, dzięki któremu skróci czas oczekiwania na montaż. Obecnie zatrudnia pięć zespołów i współpracuje ze 120 podwykonawcami. Do końca roku chce stworzyć 12 własnych. Koszt uruchomienia jednego to około 65 tys. zł.
— W ciągu dwóch lat chcemy także stworzyć własną markę klimatyzatorów. Urządzenia będziemy sprowadzać z fabryk w Chinach lub Turcji, a ich promocję oraz dystrybucję prowadzić we własnych kanałach — mówi prezes Dajami.

Nie tylko klimatyzacja
Choć segment klimatyzacji stanowi główny profil działalności Dajami, to od kilku miesięcy rozwija się także w innych segmentach.
— Zbudowaliśmy już podstawy na rynku oczyszczaczy powietrza. Udało nam się nawiązać umowy dystrybucyjne z dużymi graczami rynku RTV i AGD, takimi jak Philips czy Panasonic. Chcemy również powtórzyć nasz sukces z rynku klimatyzacyjnego na rynku pomp ciepła. Rozpoczęliśmy działalność w tym segmencie na początku roku i mamy już za sobą pierwsze montaże — tłumaczy Dariusz Ożóg.
Spółka widzi szansę synergii, ponieważ instalatorzy klimatyzacji posiadają uprawnienia pozwalające im także na montaż pomp ciepła. Co więcej — w maju podpisała umowę dystrybucyjną z firmą Dyson, obejmującą oczyszczacze powietrza oraz odkurzacze. Pierwsze produkty będą dostępne w sprzedaży w lipcu.
— Tu także dostrzegamy duże szanse rozwoju. Chcemy, aby docelowo kategoria odkurzaczy generowała rocznie 20 mln zł netto przychodów — dodaje menedżer.