Dane klientów są pod ochroną

ZBIGNIEW BARANOWSKI
opublikowano: 13-06-2013, 00:00

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że choć w biznesie pocztowym i logistycznym liczy się jakość mierzona wskaźnikami terminowości oraz doręczalności, to równie istotne w obsłudze całego procesu logistycznego jest zapewnienie klientom poczucia bezpieczeństwa przetwarzania ich danych. To także wyznacznik konkurencyjności na rynku pocztowo-logistycznym. Poczta spełnia surowe normy dotyczące zarządzania systemem bezpieczeństwa informacji. Potwierdzeniem tego jest certyfikat zgodności z normą ISO/IEC 27001:2005. W Polsce ma go tylko 190 firm. Z rejestru wynika, że oprócz Poczty Polskiej certyfikatem zgodności z ISO/ IEC 27001 może poszczycić się tylko jeden operator pocztowy, jednakże w zakresie usług logistycznych.

Dane powierzone nam przez klientów korzystających z pocztowych usług wydruku i konfekcjonowania są przez nas przetwarzane zgodnie z zasadami poufności i integralności oraz dostępności. Warto zaznaczyć, że informacje przekazane nam przez klientów są dostępne wyłącznie dla autoryzowanego personelu i użytkownicy ci mają do nich dostęp tylko wtedy, kiedy jest to konieczne. To z kolei wpływa na satysfakcję klientów, których faktury, listy dokumenty lub produkty bezpiecznie i szybko docierają do odbiorców.

Poczta, oprócz bezpieczeństwa, jakości, co potwierdzają badania i konkurencyjnej ceny oferuje też klientowi możliwości uproszczenia jego procesów biznesowych. Korzystając np. z przesyłki hybrydowej nie musi się on zajmować zakupem kopert, papieru, wydrukiem, konfekcjonowaniem. Poczta zrobi to za niego. Przykładem takiej działalności jest umowa z Generalnym Inspektoratem Transportu Drogowego, którą Poczta realizuje w konsorcjum z PTK Centertel i Itella Polska Information. Upraszczamy więc proces, który wcześniej musiał wykonywać klient, co z kolei przekłada się na obniżenie kosztów po jego stronie. Poczta Polska rocznie obsługuje większość listów i paczek nadawanych w Polsce przez klientów indywidualnych i biznesowych i jest jedynym w kraju podmiotem, który może zaoferować kompleksowe usługi logistyczne, kurierskie, dystrybucyjne.

Komentarz jest nadesłaną przez Pocztę Polską odpowiedzią na opinię pana Łukasza Kistera opublikowaną w „Pulsie Biznesu” nr 109 z 11 czerwca 2013 r.

ZBIGNIEW BARANOWSKI

Poczta Polska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZBIGNIEW BARANOWSKI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu