Czytasz dzięki

Dania gotowa wspomóc sprzedaż aut elektrycznych

opublikowano: 07-09-2020, 16:52

Powołany przez rząd panel rekomendował w poniedziałek rozwiązania, które mają skłonić Duńczyków do kupowania aut elektrycznych. To dobra wiadomość dla Tesli.

Dania, pomimo opinii jednego z najbardziej proekologicznych krajów na świecie, jest także w grupie tych, gdzie kupno elektrycznego auta Tesli, czy innej firmy, jest wyjątkowo drogie. Według obecnych przepisów, nabywca samochodu tesla model 3 long range musi zapłacić za nie prawie 100 tys. USD, z czego ok. 20 proc. to specjalny podatek. Niedługo może się to jednak zmienić.

W poniedziałek, stworzony przez rząd panel zarekomendował obniżenie podatku od rejestracji auta elektrycznego, podwyższenie cen benzyny oraz zwiększenie podatku od samochodów z silnikami spalinowymi. Jest duża szansa, że propozycje zostaną zaakceptowane, bo parlamentarna większość zasygnalizowała gotowość pogodzenia się ze spadkiem wpływów z obowiązujących obecnie danin, sięgających 50 mld DKK (8 mld USD) rocznie, jeśli ułatwi to Duńczykom nabywanie aut elektrycznych. Obecnie stanowią one mniej niż 1 proc. zarejestrowanych w Danii 2,7 mln aut.

W Norwegii zmiany przepisów spowodowały, że prawie połowa sprzedanych w ubiegłym roku nowych samochodów miało elektryczny napęd.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane