DARMOWE BILETY TRAFIAJĄ TYLKO DO DOCIEKLIWYCH

Małgorzata Birnbaum
03-11-1998, 00:00

DARMOWE BILETY TRAFIAJĄ TYLKO DO DOCIEKLIWYCH

Linie lotnicze przyciągają klientów za pomocą programów dla osób często latających

JAK GUMA: Nasz program zwyciężył, ponieważ jest bardzo elastyczny. Pasażerowie mogą przekazywać punkty rodzinie i znajomym — mówi Waldemar Siwiński, koordynator programu EuroBonus linii SAS. fot. Grzegorz Kawecki

Linie lotnicze oferują specjalne programy dla osób często latających. Jednak wielu klientów nie bierze w nich udziału z tej prostej przyczyny, że są zbyt skomplikowane.

Zbieranie mil przynosi liczne korzyści. Członkowie programów dla osób często latających wymieniają je później na darmowe bilety dla siebie i najbliższych. Mogą również wykupić bilet w klasie ekonomicznej i — za dopłatą w milach — podróżować w klasie biznes lub pierwszej. Dorobek na koncie można także przeznaczyć na atrakcyjne wycieczki lub prezenty. Wszystkie linie lotnicze oferują uczestnikom programów szereg udogodnień. Jednym z przywilejów jest pierwszeństwo w zajmowaniu miejsc w samolocie. Ponadto waga dopuszczalnego bagażu zwiększona jest o blisko 10 kg, a pasażerowie mogą bezpłatnie przewozić nietypowe rzeczy, np. narty, mając jednocześnie zapewnione pierwszeństwo w otrzymaniu bagażu. Istotnym udogodnieniem jest możliwość rezerwacji biletu 48 godzin przed odlotem. W przypadku, gdy nie ma już wolnych miejsc, uczestnicy programów dla osób często latających są automatycznie wpisywani na początku listy oczekujących.

Sojusze lotnicze

Linie lotnicze tworzą grupy partnerskie. Pasażer zbiera mile do programu jednego przewoźnika latając samolotami kilku linii. Gwarantuje to możliwość zdobywania mil także na trasach, na których dany przewoźnik nie operuje. W ten sposób klient zachęcany jest do korzystania z usług jednej grupy. Linie lotnicze podpisują też umowy z sieciami hoteli, firmami wynajmującymi samochody, sklepami, restauracjami, a nawet firmami telekomunikacyjnymi. Członek programu może nawet zbierać mile płacąc daną kartą kredytową.

W gąszczu zasad

Programy dla często latających są najczęściej trzypoziomowe, zależnie od liczby przebytych mil. W klasie biznes mile albo punkty — w zależności od programu — liczą się podwójnie. Na przykład, za trasę o długości 350 mil, biznesmen otrzymuje 700 mil. Istnieje jednak mnóstwo reguł, wyjątków, zastrzeżeń, a broszury dla przyszłych członków są w połowie wypełnione sloganami. Rozszyfrowanie zasad programu to zadanie niełatwe. Dlatego wiele osób w ogóle nie zawraca sobie głowy programami. Ci, którzy często latają i biorą udział w kilku programach jednocześnie, podobno słabo orientują się w stanie swoich kont. Specjalistami są natomiast członkowie latający rocznie do 25 tys. mil. Jeżeli komuś brakuje cierpliwości, by wgłębiać się w zawiłości programów, najlepszym rozwiązaniem jest zatelefonowanie do informacji programów dla często latających.

Wysokie loty

Programy linii lotniczych są nagradzane Freddie Award. Jest to coroczny konkurs, w którym ocenia się punktualność, serwis, posiłki, dogodność połączeń, obsługę naziemną i na pokładzie.

— Linie SAS otrzymały drugi rok z rzędu tę nagrodę — chwali się Waldemar Siwiński, koordynator programu EuroBonus, prowadzonego przez SAS.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Birnbaum

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / DARMOWE BILETY TRAFIAJĄ TYLKO DO DOCIEKLIWYCH